خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در این مملکت چه کسی حرف اول را می زند؟

محمد تاجیک، خبرنگار سینمایی، در یادداشتی که به انصاف نیوز ارسال کرده، به بهانه‌ی توقیف فیلم رحمان 1400 نوشته است:

«آقای تاجیک شما می‌دانید در این مملکت چه کسی حرف اول را می‌زند؟» … این جمله را حدود ده دوازده سال پیش داریوش مهرجویی بهم گفت وقتی روزنامه‌ی حزب الله که یک روزنامه‌ی تندروی اصولگرا بود را با پیک برایش فرستاده بودم. روزنامه‌ای که مطلبی در ستایش از فیلم سنتوری منتشر کرده بود و تا خودش روزنامه را ندیده بود باور نمی‌کرد که چنین روزنامه‌ای از فیلم توقیفی‌اش ستایش کند. آخرش که متن کامل روزنامه‌ی حزب الله را خواند با تعجب گفت: آقای تاجیک شما نمی‌دانی در این مملکت چه کسی حرف اول را می‌زند … اگر فهمیدی به ما هم بگو.

آن دوران، دورانی بود که سنتوری با دستور مستقیم صفار هرندی توقیف شده بود … فیلمی که نسخه‌ی قاچاق آن را همه دیدند و حتی نسخه‌ی رسمی‌اش هم منتشر شد و هیچ اتفاقی هم نیافتاد!

در سال‌های اخیر وقتی ماجراهای مختلفی از تعطیلی نود تا تعطیلی خانه‌ی سینما و حتی توقیف فیلم‌هایی مثل رحمان ۱۴۰۰ روی می‌دهد، همیشه یاد سؤال معروف آقای مهرجویی می‌افتم … در این مملکت چه کسی حرف اول را می‌زند؟ بعد از گذشت سال‌ها، هنوز این سؤال، سؤال عجیب و در عین حال خیلی مهمی است ….

برنامه‌ی نود حدود ۲۰ سال است روی آنتن است و یک مدیر دلواپس و تندرو یک شبه تصمیم می‌گیرد به دلایل احمقانه‌ای این برنامه‌ی پر مخاطب را تعطیل کند … علی مطهری نایب رییس مجلس در مصاحبه‌ای با صراحت می‌گوید تصمیم به تعطیلی نود، از سوی رهبر انقلاب که عالی رتبه‌ترین مقام این مملکت است نبوده است ….

خانه‌ی سینما، در دوران شمقدری تعطیل می‌شود و خیلی‌ها به آن اعتراض می‌کنند و حتی در انتخابات ریاست جمهوری، انتقاد از تعطیلی خانه‌ی سینما و وعده دادن در زمینه‌ی بازگشایی خانه‌ی سینما، جزو وعده‌های اثر کاندیداهای انتخابات (حتی کاندیداهای اصولگرا) می‌شود و بعدها خانه‌ی سینما باز می‌شود و هیچ اتفاقی نمی‌افتد….

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مگرقرار است هراتفاقی بیافتد ما دنبال منطق ویا دلائل خاصی باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟دراین دیار رفتار ها تابع هیچ منطق اصولی ای نیست وهمیشه باید منتظریک تصمیم خلق الساعه باشیم……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا