خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحریم آیفون؛ طرح مجلس برای مقابله با آمریکا؟!

نمایندگان مجلس با پیشنهاد طرحی دو فوریتی خواستار تحریم آیفون شدند!

به گزارش اعتدال، بر اساس این طرح، ورود و آزاد سازی محصولات آیفون به داخل کشور ممنوع بوده و گمرک جمهوری اسلامی مسئول نطارت بر اجرای آن است.

همچنین بر اساس بخش دیگری از این طرح، هرگونه تبلیغات این شرکت! در داخل کشور ممنوع بوده و وزارت ارتباطات نیز موظف است از رجیستری محصولات این شرکت خودداری کند. احمد امیر آبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تایید این خبر‌گفت: طرح دو فرویتی برای تحریم شرکت آمریکایی اپل به زودی در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

طرح دو فوریتی برخی نمایندگان برای تحریم گوشی و یا شرکت آیفون! از همان ساعات ابتدایی انتشار آن با واکنش مردم در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی روبرو شد. واکنش هایی که بعضا مایه هایی از طنز و حتی تمسخر نیز در آن به چشم می خورد و سطح اطلاعات و سواد برخی نمایندگان را زیر سوال برده بود.

نکته این جاست نمایندگانی که به زعم خود می خواهند شرکت آیفون! را تحریم کنند چگونه از حداقل اطلاعات نیز برخوردار نیستند و هنوز نمی دانند «آیفون شرکت نیست، بلکه برند گوشی است و یکی از محصولات شرکت اپل است!»

بهتر نیست تهیه کنندگان طرح تحریم گوشی آیفون ابتدا کمی با شرکتی که قصد تحریم! آن را دارند آشنایی پیدا کرده و در مورد ان تحقیق کنند، سپس به دنبال اجرای تصویب طرح دوفوریت تحریم آن باشند. در جامعه ای که ساده ترین و عامی ترین افراد و حتی نوجوانان، فرق گوشی آیفون و شرکت اپل را می دانند، ناآگاهی کسانی که خود را عصاره فضائل ملت می دانند، قابل تامل و البته تاسف بار است.

نکته دیگر آن در طرحی که در دستور کار مجلس قرار گرفته تنها به تحریم گوشی آیفون اشاره شده است. حال سوال اینجاست نمایندگان با سایر محصولات شرکت اپل همچون آی پد و مک‌بوک و ایرپاد و اپل‌واچ و یا بقیه شرکت‌های اپل مشکلی ندارند یا از آن اطلاعی ندارند؟ آیا برای ضربه زدن به شرکت اپل و سپس اقتصاد امریکا تنها تحریم گوشی آیفون کفایت می کند؟

آیا واقعا نمایندگان مجلس با این سطح از آگاهی و اطلاعات می خواهند در برابر تحریم های آمریکا و ترامپ ایستادگی کنند و برنامه ریزی کنند؟ آیا با این سطح از دانش می خواهند کشور را از شرایط پیچیده کنونی خارج کنند؟

در پاراگراف این طرح نوشته شده که در سال ۱۳۹۶، مردم ایران یک میلیارد دلار صرف خرید گوشی آیفون کرده‌اند، در صورت توقف رجیستری آیفون در ایران با این مبلغ، می‌توان به اقتصاد آمریکا ضربه زد! حال سوال اینجاست آیا واقعا با این مبلغ و میزان می توان به اقتصاد آمریکا ضربه وارد کرد؟

سرانجام اینکه بسیاری از نمایندگانی که خواستار تحریم شرکت آیفون! هستند خود از گوشی آیفون استفاده می کنند. شاید در ابتدا گمان برید که این موضوعی طنز یا فکاهی است ولی واقعیتی تاسف باراست ” نمایندگان خواستار تحریم آیفون از آیفون و توئیتر فیلتر شده استفاده می کنند”. آیا واقعا نمایندگان می خواهند آیفون را تحریم می کنند یا این ماجرا نیز تنها اجرای یک شو و نمایش برای سرگرم کردن مردم است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا