خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کمیسیون قضایی از دیدار نماینده‌ها با بابک زنجانی بی‌اطلاع است»

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات دیدار برخی از نمایندگان با بابک زنجانی گفت: تاکنون این موضوع در کمیسیون مطرح نشده است.

محمدرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در توییتر خود نوشت «از یکی از وزیران شنیدم که به‌تازگی برخی نمایندگان مجلس چند نوبت با آقای بابک زنجانی در زندان دیدار داشته‌اند.»این عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین از مسئولان قوه قضاییه خواست برای شفاف شدن موضوع، گزارشی از این دیدارها به هیأت رئیسه مجلس ارائه دهد و نظارت بیشتری بر عدم تبعیض در اجرای ضوابط دیدار با زندانیان داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا اعضای این کمیسیون از این دیدار اطلاع داشته‌اند یا نه، می‌گوید: خیر اطلاع نداشتیم و چنین موضوعی تاکنون در کمیسیون مطرح نشده است.

بابک زنجانی دی‌ماه سال ۹۲ به اتهام بدهی بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و با شکایت این وزارتخانه و بانک مرکزی بازداشت شد. از دیگر اتهامات وی می‌توان به جعل اسناد بانکی از طریق پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان اشاره کرد. آذرماه سال ۹۷، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب او را به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور نیز این حکم را تأیید کرده است ولی تاکنون اجرا نشده است. علاوه براین، ردپای او در پرونده رضا ضراب، متهم به قاچاق طلا در ترکیه نیز دیده می‌شود.

اخیراً زنجانی در جلسه دادگاه خود بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت را تهدید کرد و گفت: «به‌زودی استیضاح وزیر نفت رأی خواهد آورد. به‌زودی جای من با زنگنه عوض خواهد شد و من آزاد و شما زندانی می‌شوید!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا