خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امروز؛ عرضه اولیه پی‌پاد | پرداخت الکترونیک پاسارگاد افزایش سرمایه می‌دهد

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: با عرضه اولیه پی‌پاد در روز چهارشنبه، 16 فروردین (امروز)، چراغ عرضه اولیه‌های 402 در بورس تهران روشن شد.

سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، امروز، چهارشنبه شانزدهم فروردین 402 با نماد «پی‌پاد» در بورس تهران عرضه می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان بورس عرضه اولیه پی‌پاد در دامنه قیمتی هر سهم 450 تا 550 تومان انجام می‌شود و برای هر کد بورسی، 500 سهم در نظر گرفته شده است. به این ترتیب و با در نظر گرفتن کارمزد کارگزاری، حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید این سهم، 276 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، بسیاری از عرضه‌های اولیه‌ی سال گذشته رشد قیمت سهم را تجربه کرد و این سودآوری در شرایطی که بازار با تلاطم‌های زیادی مواجه بود، سهام‌داران خرد را مجاب کرده است که خرید عرضه اولیه‌ها سرمایه‌گذاری کم‌ریسکی است. بنابراین انتظار می‌رود از عرضه اولیه پی‌پاد نیز استقبال شود.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد از زیرمجموعه‌های گروه مالی پاسارگاد است که مالک یک بانک خصوصی به همین نام است.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد در سال 1384 و با هدف مدیریت پرداخت‌های الکترونیکی بانک پاسارگاد تاسیس شد اما با گسترش دامنه فعالیت‌هایش به یکی از PSPهای بزرگ (شرکت‌های دارای مجوز برای هدایت وجوه در پرداخت‌های کارتی) کشور تبدیل شد.

این شرکت عضو هلیدینگ فناپ در سال 1400 مورد پذیرش سازمان بورس قرار گرفت و نماد آن از تابستان 401 روی تابلوی بازار دوم درج شد.

سرمایه ثبت‌شده شرکت در حال حاضر 300 میلیارد تومان است و به گفته مدیران شرکت، یکی از اهداف عرضه اولیه پی‌پاد، تامین 100 میلیارد تومان دیگر از محل آورده نقدی سهام‌داران است تا سرمایه ثبت‌شده شرکت به 400 میلیارد تومان برسد.

بر اساس اعلام مديريت عمليات بازار شركت بورس اوراق بهادار تهران، در عرضه اولیه شانزدهم فروردین، 360 میلیون سهم پرداخت الکترونیک پاسارگاد عرضه خواهد شد که معادل 12 درصد از سهام این شرکت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا