خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش فایننشال تایمز از حضور سپاه در مناطق سیل‌زده

فایننشال تایمز روز پنجشنبه در گزارشی از ایران به نقش سپاه پاسداران در کمک رسانی به مناطق سیل زده درایران پرداخت ونوشت:در هفته ای که آمریکا نام این نیرو را درلیست گروههای تروریستی قرار داد، آنان چهره متفاوتی از خود به تصویر کشیده و به کمک قربانیان این سیل شتافت.

به گزارش ایرنا، این گزارش با به تصویرکشیدن حضور برجسته نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک منطقه سیل زده و برجسته کردن نحوه کمک رسانی آنها به سیل زدگان، عملکرد این نهاد موثر انقلابی را در هفته های گذشته مورد بررسی قرار داد.

در این گزارش آمده است:’در هفته ای که دولت آمریکا نام سپاه را در لیست سازمان های ترویستی خارجی قرار داد، اعضای داوطلب این نهاد ایرانی چهره متفاوتی از آنچه دیگران به تصویر می کشند از خود نشان داد و به کمک سیل‌زدگان مناطق روستایی خوزستان شتافت تا از این طریق به کمک قربانیان این سیل بپردازند’.

براساس این گزارش، مدیر یک موسسه پزشکی در شهر مشهد با گذر از بیش از یک هزار کیلومتر از خاک ایران خودش را همراه با سایر نیروهای داوطلب سپاه به روستای سیل زده ‘دهلاویه’ رسانده تا با هم بتوانند برای ارسال تجهیزات به خانواده‌های نیازمند به این کمک ها، یک مسیر برای آنها حفر کنند.

پارسایی در مصاحبه با این نشریه انگلیسی گفت:’ما برای شش هزار نفر صبحانه، نهار و شام آماده می کنیم و آنها را با قایق به روستاهایی که زیر آب رفته‌اند، می‌رسانیم’.

به گزارش فایننشال تایمز، او همچون 10 تن دیگر از اعضای داوطلب سپاه پاسداران، این امداد رسانی را بدون چشمداشت مادی انجام داده و گفت:’آنچه که ترامپ از درک آن عاجز است این است که پول در اعتقادات من هیچ جایگاهی ندارد.بنابراین انقلاب اسلامی ایران نیز به دلیل ایثارگری حامیانش همچنان پابرجا است’.

فایننشال‌تایمز در ادامه با پرداختن به ابعاد گسترده وفاجعه بار سیل اخیر درایران و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن افزود:’نقش پیشگام سپاه در فعالیت‌های کمک‌رسانی بعد از وقوع سیل ویرانگری که جان 76 نفر را در ایران گرفت و 8 میلیارد دلار خسارت به بار آورد، بیانگر نقش رو به گسترش این گروه در جامعه ایران است’.

این روزنامه سپس ضمن پرداختن به پیشینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از انقلاب، پیش بینی آمار کلی آن، فعالیت های مختلف فرهنگی و اقتصادی آن ازجمله در حوزه سازندگی و فنی و مهندسی، به تشریح تصمیم اخیر دولت ترامپ برای نامگذاری این نهاد انقلابی و شاخه خارجی آن (نیروهای قدس سپاه) به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی پرداخت و سعی کرد ، نقش پیشتاز این نیرو در کمک‌رسانی به قربانیان سیل را برجسته کرده و نیز به بررسی نقش گسترده اعضای آن در جامعه ایران بپردازد.

این گزارش همچنین با اشاره به تلاش های امدادرسانی سپاه در دیگر حوادث غیرمترقبه در ایران از جمله زلزله سال گذشته کرمانشاه، به جزئیات کمک رسانی مردم به مناطق سیل زده پرداخت و نوشت: ‘در روستای حمیدیه خوزستان، گروهی از روحانیون جوان به نیروهای داوطلب سپاه پیوسته و اقدام به آماده کردن غذا با برنج و مرغ برای قربانیان سیل کردند.

استانهای گلستان، خوزستان و لرستان از اواخر سال گذشته با بارش شدید باران دچار سیل در شهرهای مختلف خود شدند که خسارت های مالی زیادی بر جای گذاشت و جان 76 نفر از شهروندان را نیز گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام خیلی ممنون از ترجمه دقیق این گزارش فینانشال تایم برای اطلاع رسانی دقیق از کوشش های کمکی به مناطق سیل زده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا