خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | نامگذاری خیابان‌های تهران؛ از شجریان تا فروغ

با تصویب شورای شهر تهران چند خیابان به نام چهره‌های فرهنگی و هنری همچون محمدرضا شجریان ، فروغ فرخزاد، محمدعلی سپانلو، هوشنگ ابتهاج و… نامگذاری شد‌. این تصمیم شورای شهر با واکنش‌های مثبت و منفی روبرو شد.

توییت‌های موافقان و مخالفان این تصمیم را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز در ادامه می‌خوانید:

حسین نقاشی: در صحن #شورا_شهر_تهران پیشنهاد کمیسیون نام گذاری شورا مبنی بر تغییر نام خیابان فلامک(شمالی و جنوبی) در #شهرک_غرب به نام استاد #محمد_رضا_شجریان تصویب شد. خیابان‌هایی هم به نام بزرگان #سینما و #خوشنویسی ایران، انتظامی،نصیریان،رشیدی،کشاورز،امیرخانی پیشنهاد و تصویب شد. در ادامه به پیشنهاد کمیسیون و تصویب #شورا_شهر_تهران به ترتیب زیر شاعران نام‌دار ایرانی بر خیابان های زیر نام گذاری شدند #اخوان_ثالث #سپانلو #سیمین_بهبهانی #هوشنگ_ابتهاج

متین رمضان‌خواه: شرط میبندم همین هایی که الان به خاطر نامگذاری خیابان محمدرضا شجریان منتقد شورای شهر هستند و میگویند شورا در حال اسم بازی است، چند سال دیگر اگر شورایی به جان اسم این خیابان بیفتد، زمین و زمان را به هم میریزند.

صادق زیباکلام: چه کسی تصور می‌کرد که در جمهوری اسلامی روزی بیاید که به نام هوشنگ ابتهاج، محمدرضا شجریان، سیمین بهبهانی، بیژن ترقی، (این یکی رو میدانم دیگه باورنمیکنید) فروغ فرخزاد و…خیابان نامگذاری شود. “کسیکه مثل هیچکس نیست” و فروغ خواب آمدنش را ۶۰سال پیش دیده بود،از لابلای صندوق رای وزارت کشور ظاهر شد.

نادر فتوره‌چی: شورای شهر تهران بجای تصویب طرح تحقیق و تفحص از تخلفات ایران‌مال، مگامال، اطلس مال و …، در اقدامی مهم در پی سلسله اقدامات مهمی چون آبرنگ‌بازی تو پس‌کوچه و دوچرخه‌سواری‌بازی با اکیپ فیلمبرداری،تصویب کرد اسم «شجریان» روی یک خیابان گذاشته شود.

الهام فخاری: شورای شهر نام تعدادی از خیابان‌ها (معابر، مکان) در شهر تهران را به نام نامداران فرهنگی تغییر داد تا با قدردانی از آن بزرگواران، به بهبود قرابت مردم و شهر کمک کرده باشد . گامی در جهت تبدیل تهران به یک شهر فرهنگی برای همه

یوسف مزارعی: همه تلاش و انگیزه ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه دو با حمایت کمیسیون فرهنگی شورا این بود که سنت نکوداشت و نامگذاری پس از مرگ را بشکنیم و نام آوران فرهنگ و هنر سرزمینمان را در زمان حیات پاس بداریم.

مسعود نوری: مهم نيست كه اعضاى شوراى شهر تهران تصميم گرفتند ١٢ خيابان و ميدان تهران را به نام سايه تا سيمين كنند، مهم اينه كه برادران گمنام گروه فشار از فردا اين تابلوها را مخدوش كرده يا خواهند كند همانگونه كه با تابلو #خيابان_مصدق كردند

محمد ایمانی: تقصیر قالیباف است که توقعات مردم را بالا برده؛ و گرنه کار شورا و شهرداری همین تغییر دوره ای نام خیابان ها، کنسرت گرفتن، دعوا و مجادلات روشنفکر مآبانه، طراحی نحوه گران کردن هزینه زندگی در تهران و از این قبیل است؛ نه کارگری و بالا سر پروژه ها بودن و ساختن مترو و اتوبان و اینها.

سعید بیابانکی: اعضای محترم شورای شهر تهران ! از حسین منزوی، عمران صلاحی، محمدعلی سپانلو،علی معلم، فروغ فرخ زاد منوچهر آتشی،محمد قهرمان،سیمین بهبهانی،اسماعیل شاهرودی،مهدی اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج و چه کتابی را در کتابخانه تان دارید یا چه شعری خوانده اید ؟؟ (این بزرگان نیاز به خیابان ندارند)

فرشته قاضی: تغییر نامهای جدید در خیابان های تهران، بازتابی از تغییر شکل قدرت سیاسی در شورای شهر تهران است به این معنی که روایت ترکیب فعلی شورای شهر از تاریخ، فرهنگ و هنر کشور به روایت مردم نزدیک

مهدی داداشی: با تلاش شبانه روزی شورای شهر مردمی تهران زین پس آدرس من اینه: تهرون،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی-نرسیده به پل جواد یساری زیر گذر هایده “کمی مایل به حمیرا البته “خیابان فروغ ،خیابان استاد نصیریان،بن بست بزرگ آقای یکم _تشریف بیارید-

یاعلی: شورای شهر با تغییر نام خیابان “فلامک” به “محمدرضا شجریان” موافقت کرده، ظاهرا ماجراهای فتنه 88 و همکاری های این آقا رو با رسانه های ضدنظام و مصاحبه‌ های مکرر و تولید آهنگ “تنفگت را زمین بگذار” رو که همگی در حمایت شورشگران بود رو فراموش کردن. تغییر ارزش‌ها تا چه حد؟؟؟!!!

رها: شورای شهر تهران پیشنهاد کمیسیون نام‌گذاری شورا مبنی بر تغییر نام خیابان فلامک شمالی و جنوبی در شهرک غرب را به نام “استاد محمدرضا شجریان” تصویب کرد. منتظر واکنش روزنامه کیهان بمانیم.

آقازاده: نامگذاری چند خیابان به اسم چند چهره مشهور توسط #شورای_شهر_تهران راهبرد اصلاح طلبان برای ایجادهیاهوبا رقیب است تا پشتوانه از دست رفته شان در بدنه اجتماعی شود ، چون این شورا می داندبرخی ازنامها را نمی گذارند سینه آویز دیوارها شوند. کارعبث با سود مشخص .همین یکی را هم بدست نمی آورند.

عمادالدین زندیان: بعد از ۸۸ بی‌بی‌سی فارسی یک مستند از استاد آواز محمدرضا شجریان پخش کرد. در این مستند مواضع ایشون با اسلام، انقلاب، نظام و خطوط قرمز به صورت واضح بیان شده. سوال من اینجاست نامگذاری یک خیابان در تهران به نام ایشان توسط شورای شهر تَکرار، آیا دهن کجی به انقلاب و اسلام و امام نیست؟

مجید فرجامی: قابل توجه #اعضای_شورای_شهر_مشهد و به ویژه #کمیسیون_فرهنگی آن. در شهر تهران شورای شهر نام خیابان ها رو با این صراحت و سرعت عوض می کنند. از کسی هم اجازه نمی گیرند. همانطور که در مشهد از پدر #شیخ_نمر کسی اجازه نگرفت. ۱۸ ماه از تصویب #شورای_شهر_مشهد جهت نامگذاری یک خیابان به نام #مریم_میرزاخانی گذشته و هنوز اقدامی صورت نگرفته است. بهانه هم عدم موافقت پدر ایشان است. اما مشخص نیست کی و کِی با پدر ایشان تماس داشته است!

نجاتی: با این فرمان که شورای شهر تهران جلو میرود کم کم شاهد نصب تابلو خیابان مسعود رجوی هم خواهیم بود.

زهره حبیبی: اگرچه بخشی ازمنزل مادری وکودکی #هوشنگ_ابتهاج در #رشت طی هفته گذشته تخریب شد،امادر تهران به دنبال نامگذاری معابربنام مشاهیروهنرمندان؛ توسط #شورای_شهر_تهران؛ خیابان #ارغوان در #منطقة_سه به نام #هوشنگ_ابتهاج شاعر گرانقدر نامگذاری شد.#ابتهاج شعری با عنوان #ارغوان دارد.

حمید بهراد: شورای شهر تهران با چه منطقی اسم چند تا بازیگر رو به خیابان های پایتخت نام گذاری میکند؟ آیا این چند تا بازیگر جزء مفاخر ایران در جهان محسوب میشوند؟ کسانی که برای پول و ادامه حیات بازیگری کردند و لا غیر میشود جا و مکانی را به نام اینان نامگذاری کرد؟ آیا این منطق است؟ یا شوی سیاسی

معین: در کل طرح مسخره ای هستش، تا وقتی عدد هست، اسم چرا؟ استفاده از اعداد برای نامگذاری خیلی بهتر، دقیق تر و کارآمد تره.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا