خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرگ مشکوک پسر روحانی در خاطرات هاشمی

خاطرات هاشمی (۲۰)

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

پنج‏شنبه 2 فروردين 1375 | 1 ذيقعده 1416 | 21 مارس 1996

هواى كيش خوب بود. بيشتر به استراحت و قدم زدن گذشت. به خاطر اينكه تعمير بعد از طوفان در دست انجام است، ساماني نداريم. ساعتى به گشت در جزيره گذرانديم. از مركز آموزش، مركز پيام، موزه و ساختمان عظيم دردست ساخت براى امور تجارى و هتل و خدماتى از بخش خصوصى بازديد كردم.

خبر رسيد محمد روحانی پسر دكتر حسن روحانى نایب رییس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی در اثر حادثه‌اى فوت كرده است. با ايشان تلفنى صحبت كردم. خيلى متأثر بود و گفت، ديشب در خانه با گلوله‌اى كشته شده است. ظواهر نشان مى‌دهد كه احتمالاً در حال ور رفتن با اسلحه، از دست‌خودش در رفته، ولى احتمالات ديگرى هم مطرح است؛ در حال بررسى هستند. پیام تسليتى براى پخش فرستادم.

صبح و ظهر و شب در سواحل دريا قدم زدم. در مجموع گزارش‌هاى جهانى، سال را پُرحادثه مى‌بينم. بين آمريكا و چين، بر سر تايوان، تشنج روزافزون است. صلح خاورميانه میان اسراییل و فلسطین، به نفس افتاده و حيثيت آمريكا در معرض خدشه است. در روسيه، كمونيست‌ها در پارلمان اكثريت دارند و اعلان هدف بازگشت به شوروى سابق، خيلى‌ها را نگران كرده و علاوه بر آن، فكر گسترش ناتو به سمت شرق هم مايه نگرانى شديد روسيه است.

در بحرين هم درگيرى رو به افزايش است. افغانستان و عراق هم كانون‌هاى چركين ديگرى هستند. بوسني و هرزگوین هم هنوز مشكلات زيادى تا صلح واقعى دارد. الجزاير، قره‌باغ، تاجيكستان، گرجستان و سومالى هم خون‏چكانند. اختلاف ايران و آمريكا هم رو به شدت است. اكثر اين موارد در سال گذشته هم بوده و كهنه شده است. مسایل كشمير، دو كره، ليبى، سودان، رواندا، ليبريا، سيرالئون و جنوب فيليپين را هم بايد اضافه كرد. چچن، ايرلند، كوبا و اخيراً كراچى پاکستان هم مسایل جدى دارند.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1375

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا