خرید تور تابستان ایران بوم گردی

‌‌تمام مهاجران خارجی مجاز ‌بیمه سلامت می‌شوند‌

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: تمام مهاجران خارجی مجاز می‌توانند از بیمه سلامت و خدمات درمانی همانند دیگر مردم ایرانی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی محمودی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، ورزشی و رفاهی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر با بیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی در اولویت برنامه‌هاست اظهار داشت: در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایط امنیتی و اقتصادی بیشترین پناهندگان از افغانستان هستند.

وی ایران را پل ارتباطی و ترانزیت مهاجران به‌سمت اروپا دانست و افزود: وزارت کشور به‌عنوان مسئول ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی است که 11 دستگاه به‌صورت مستقیم و 23 دستگاه به‌صورت غیرمستقیم در این امر مشارکت دارند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اقامت اتباع بیگانه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در زمینه ارائه خدمات به اتباع بیگانه و مهاجران خارجی خدمات گوناگونی در زمینه‌های اقامت، فرهنگی، آموزشی و درمانی عرضه می‌شود.

محمودی، با ابراز اینکه برای ارائه خدمات درمانی به اتباع و مهاجران خارجی با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه منعقد شده است خاطرنشان کرد: تمام مهاجران خارجی مجاز می‌توانند از بیمه سلامت و خدمات درمانی همانند دیگر مردم ایرانی بهره‌مند شوند.

وی درباره اقدامات فرهنگی و آموزشی تصریح کرد: به‌دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمات آموزشی و فرهنگی به اتباع بیگانه و مهاجران خارجی ارائه می‌شود که در این راستا 470 هزار نفر دانش‌آموز از اتباع خارجی در مدارس استان‌های مختلف کشور به‌صورت رایگان تحصیل می‌کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر نیز با اشاره به افتتاح سه پروژه در اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی بوشهر گفت: ساختمان اداری اردوگاه مراقبتی و سه باب مهمانسرا در این اردوگاه مرمت و بازسازی و یک زمین چمن مصنوعی ورزشی افتتاح شد.

عبدالرضا بشیری با اعلام اینکه این طرح‌ها در مدت کمتر از سه ماه اجراء و افتتاح شد اضافه کرد: مدیریت زمان و کاهش هزینه‌ها از ویژگی‌های این پروژه‌ها است که با یک‌سوم هزینه برآوردشده، پروژه‌های یادشده افتتاح شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا