خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حذف کارتخوان از مرکز تبادل کتاب شهرداری تهران

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: مرکز تبادل کتاب وابسته به شهرداری تهران در اقدامی سوال‌برانگیز، کارت‌خوان‌های خود را جمع کرده و از مشتریان می‌خواهد رقم کتاب‌های انتخابی خود را به صورت نقد یا از طریق کارت به کارت بپردازند.

مرکز تبادل کتاب در مرکز شهر تهران، شماره کارتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا مبلغ خرید خود را به آن واریز کنند. این حساب در بانک شهر و به نام شهرداری تهران باز شده است.

این مرکز با ایده به اشتراک‌گذاشتن کتاب‌های اضافی و نالازم خانواده‌ها، سازمان‌ها، مراکز آموزشی و کتاب‌خانه‌ها، حدود 10 سال پیش به همت شهرداری تهران در خیابان برادران مظفر شمالی، چند قدمی خیابان انقلاب تاسیس شد و تا پیش از دوره جدید مدیریت شهری، هم قیمت‌های بسیار مناسبی داشت و هم خریداران می‌توانستند وجه خرید را از طریق کارت‌خوان بپردازند. در دوره جدید شهرداری تهران اما، غیر از حذف کارت‌خوان و افزایش محسوس تعداد کارکنان مرکز تبادل، قیمت کتاب‌ها به طرز چشم‌گیری افزایش داشته است.

جمع‌آوری کارت‌خوان در ادبیات اقتصادی به معنای تمایل به شفاف‌نشدن تبادلات مالی و فرار مالیاتی تعبیر می‌شود. کارت‌خوان‌ها مرکز تبادل کتاب در حالی جمع شده‌اند که علی‌رضا زاکانی، شهردار تهران همواره از «شفافیت» در مجموعه تحت اداره‌اش دفاع کرده است. با این حال در ماه‌های اخیر انتقاد از اقدامات غیرشفاف و مغایر قانون شهرداری تهران فزونی یافته و صدای افراد و احزاب سیاسی هم‌سو با زاکانی را درآورده است.  

انتهای پیام  

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. متاسفانه بانکها از مردم سوء استفاده می کنند منجمله، به پول مردم در بانک سود نمی‌دهد و شرایط گذاشته، برای جابجایی پول هزینه می گیرند، تراکنش پول هزینه می گیرند، پیامک همین طور، در کارتخوان کارت می کشیم از حساب ما همان لحظه کسر ولی ۲۴ ساعت بعد پول به حساب می آید و هزاران دلیل دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا