خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شراکت بازیگر “آینه عبرت” با بابک زنجانی؟!

محمود دینی، بازیگر سریال آینه عبرت در پاسخ به پرسشی درباره‌ی شراکت با بابک زنجانی گفت: یک وقتی می‌بینید کسی با ایشان شریک است و در مسائل مالی با او داد و ستد دارد که این فرق می‌کند. من شرکتی مثل همه شرکت‌ها بودم و این شایعات پیچید و همه روزنامه‌ها می‌نوشتند، اما من هیچ داد و ستد مالی با ایشان نداشتم. من یک شرکت سینمایی دارم و او که یکی از اسپانسرها بود، لوازم شرکتش را در اختیار شرکت من گذاشته بود. بنابراین من هیچگونه شراکتی با ایشان نداشتم، ان شاءاللهگرفتاریشان حل بشود و دوباره برگردند. از این حرف‌ها زیاد است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته برنامه «فرمول یک» دو مهمان داشت؛ محمود دینی و محمدجواد نظری گلپایگانی به گفته علی ضیا، مجری برنامه بعد از بیش از ۳۰ سال دوباره در تلویزیون کنار هم قرار گرفتند.

محمود دینی که پوسترهای او در سال‌های شهرت به فروش می‌رسید، در این زمینه گفت: در همان سال‌های بعد انقلاب که عکس مرا می‌فروختند خیلی برایم حاشیه درست شد. عکاس عزیزی که هنرمند سینما و تلویزیون بود از من عکس گرفت و این عکس در دکه‌ها به فروش می‌رسید و بعضی مرا بازخواست می‌کردند اما من اصلاً در جریان این موضوع نبودم.

وی با اشاره به سریال «آینه عبرت» که تهیه‌کننده آن نیز بود، افزود: این سریال آن زمان از مسائل مختلفی چون اعتیاد حرف می‌زد و قرار بود یک قسمت بسازیم که تا ۵۰ قسمت ادامه پیدا کرد. سال گذشته طرحی مشابه آینه عبرت به شبکه یک دادم چون احساس کردم جای چنین برنامه‌ای خالی است. اکنون در حال نگارش هستیم مراحل اداری انجام شده سازمانها و نهادهای ذینفع هم پای کار آمده اند.

این بازیگر دهه ۶۰ درباره سال‌های کم‌کاری‌اش و اینکه آیا ممنوع الفعالیت بوده، توضیح داد: من هیچوقت ممنوع‌الفعالیت رسمی نشدم؛ هیچوقت به کسی از بازیگران تلویزیون و سینما نمی‌گویند ممنوع الفعالیت هستی. من ناخودآگاه در اوج شهرت در حالی که شایعاتی به گوشم می‌رسید، کم کم ناپدید شدم. به من می‌گفتند با شهرام شپره! برادر هستی و فامیلی‌ات را عوض کرده‌ای! تولدی می‌گرفتند یکی می‌رقصید می‌گفتند علی آینه عبرت است! خبر می‌زدند علی بعد از دیدن سریال آینه عبرت پدرش را به قتل رساند و…

دینی یادآور شد: ما پربیننده‌ترین سریال بودیم و به مسئله اعتیاد می‌پرداختیم اما گاهی امواج منفی هم به ما می‌رسید. آینه عبرت از نهاد مبارزه با مواد مخدر شکل گرفت اما من از آنجا استعفا دادم و خداراشکر نظامی نیستم. گاهی حاشیه‌ها آزاردهنده می‌شود. من تهیه کننده و بازیگر مجموعه بودم و همه کار می‌کردم، ذوق و شوقی در ما بود که همه اینها کشته شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است شما مجوز اولین تلویزیون خصوصی ایران را گرفتید اما بعد به ورشکستگی دچار شدید، تصریح کرد: سال ۸۸ دعوت کرده بودند تا در افطاری ماه رمضان با رئیس جمهور وقت شرکت کنیم. آنجا هرکس درباره مسائل شخصی خودش می‌گفت، من هم بیان کردم که توان و قدرت مدیریت این را دارم که شبکه فارسی زبانی در چارچوب قانون راه اندازی کنیم. گفتند طرحی بنویس و این طرح نوشته شد تا سرانجام بعد از شش ماه بررسی مجوز این کار را به من دادند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: نهادهای امنیتی و ارشاد و غیره به من مجوز دادند و بنا بود تولیدات در اینجا باشد اما پخش آن ور آب‌. سال ۸۸ بالغ بر چند میلیارد هزینه کردیم و حتی خانه‌ام را به مبلغ ۳۰۰ میلیون فروختم همین الان با ۲ میلیارد هم آن خانه را به من نمی‌دهند. اما به مرور درگیر مسائلی شدیم و حتی گفتند فیلم‌های ما را به یغما بردند در حالی که ما هنوز چیزی پخش نکرده بودیم. برای سه شبکه مجوز گرفته بودیم و فیلمبردار و سرور و… تأمین شده بود. آن زمان گروهی خارج از ایران بودند که ما شدیم سپر بلای آنها و آقای جیرانی هم در برنامه هفت این موضوع را گفت. این حاشیه و داستان‌ها ادامه پیدا کرد و از دفتر رئیس جمهور به وزیر ارشاد نامه زدند و من ماندم و دو میلیارد بدهی و به علت مشغله‌های مالی که زنجیره وار به هم قفل شد، نمی‌توانستم هیچ کاری انجام بدهم.

دینی تاکید کرد: من آقای احمدی‌نژاد را یک بار بیشتر ندیدم و خانه سینما هم ما را دعوت کرده بود. دستم بشکند دوباره این دعوت‌ها را قبول کنم. نامه هم نوشتم و گفتم که ما مرغ عزا و عروسی هستیم و…

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا درست است شما و بابک زنجانی با هم بودید؟ تصریح کرد: یک وقتی می‌بینید کسی با ایشان شریک است و در مسائل مالی با او داد و ستد دارد که این فرق می‌کند. من شرکتی مثل همه شرکت‌ها بودم و این شایعات پیچید و همه روزنامه‌ها می‌نوشتند، اما من هیچ داد و ستد مالی با ایشان نداشتم. من یک شرکت سینمایی دارم و او که یکی از اسپانسرها بود، لوازم شرکتش را در اختیار شرکت من گذاشته بود. بنابراین من هیچگونه شراکتی با ایشان نداشتم، ان شاءاللهگرفتاریشان حل بشود و دوباره برگردند. از این حرف‌ها زیاد است.

دینی در پایان درباره سری جدید «آینه عبرت» گفت: این سریال موضوعات دیگری دارد و به کاهش تقاضا می‌پردازد. چهره‌های جدید امروزی می آیند و در این سریال بازی می‌کنند و پرونده علی و اتقی و پروانه و معصومه دیگر بسته شده است. با حمایت مدیر شبکه و گروه اجتماعی شبکه یک این کار تولید خواهد شد اما هنوز سازمانها و نهادهای متولی مبارزه با مواد مخدر پای کار نیامده اند.

گلپایگانی نیز باعث و بانی سریال «آینه عبرت» که در دهه ۶۰ محبوب شد را محمود دینی دانست و درباره سال‌ها نبودش گفت: سال ۸۰ تصادفی کردم که منجر به فوت شد، آن موقع بیمه ام سه روز بود تمام شده بود و کارم به زندان کشید. پول دیه هم جور نشد. ای کاش مردم حواسشان به بیمه ماشینشان باشد.

وی افزود: ۱۰ تا روزنامه دارم که نوشته‌اند من مرده‌ام یا پناهنده شده‌ام!
آتقی «آینه عبرت» در بخش دیگری از سخنانش خبر داد: فیلم مستند سینمایی به نام از اوج تا سکوت آتقی را در حال ساخت دارم که ۵۰ دقیقه آن ضبط شده است. یک هفته دیگر کار کنیم تمام می‌شود.

وی یادآور شد: تئاتر تمرین کردیم اما جایی برای اجرای آن نداریم. اجاره سالن‌ها بالا است و مثلاً سالن شهرزاد برای هر سانس ۲ میلیون تومان پول می‌گیرد.

گلپایگانی تصریح کرد: بعد از احمدی نژاد کاندید ریاست جمهوری شدم و خواستم خودم را آزمایش کنم. در حضور آقایان قالیباف و روحانی ما چه کاره هستیم، این حرکت بیشتر به عنوان اعتراض بود.

وی در پایان گفت: کارت هدیه‌های عید خانه سینما به نورچشمی‌ها داده شد. ما زمانی در این مملکت ستونی بودیم و هشت تا فیلم ساختم.

دینی هم در این رابطه بیان کرد: در حق آقای گلپایگانی کم لطفی شده است و از خانه سینما توقعات خاصی داریم و باید کارهای خدماتی برای هنرمندان انجام شود اما برعکس شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا