خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادامه‌ی عملیات مهار سیلاب جاری به سمت خرمشهر

سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: عملیات مهار جریان سیلاب که به سمت خرمشهر در حال حرکت است با همکاری نیروهای ستاد بحران با شتاب در حال انجام است.

کورش مودت ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به رها شدن آب از سمت روستای ملحان در 30 کیلومتری جاده اهواز – خرمشهر سیلاب از سمت مزارع نیشکر به سمت روستاهای خرمشهر جاری است.

وی مشکل اصلی ورود آب را از کیلومتر 55 اهواز به سمت خرمشهر بیان کرد و گفت: در حال حاضر آب تا 45 کیلومتری روستاهای خرمشهر رسیده است.

مودت با بیان اینکه جریان آب به سرعت به سمت روستاهای خرمشهر در حال حرکت است، گفت:هم اینک نیروهای بسیج ، قرارگاه کربلا و ارتش در حال شکستن سیل بندها و هدایت آب به سمت بیابان های اطراف هستند تا جریان آب به روستاهای این شهرستان نزدیک نشود.

وی با اشاره به آبگرفتگی جاده خرمشهر – اهواز گفت: بخشی از جاده خرمشهر – اهواز دچار آب گرفتگی شده اما وضعیت تحت کنترل بوده و تردد خودروها در این جاده در جریان است.

13 روستای غرب کارون در حوزه شهرستان خرمشهر به دلیل امتداد در ساحل رودخانه کارون جز مناطق پر خطر می باشند.

شهرستان خرمشهر در فاصله 130 کیلومتری اهواز متاثر از جریان سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون همچنین پدیده دریایی مد اکبر می باشد.

استانداری خوزستان به دلیل وقوع مد اکبر در آبادان، خرمشهر و شادگان از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری در این مناطق حالت فوق العاده اعلام کرده است.

شدت مد (بازگشت آب از دریا به درون رودخانه و نهرها) در نیمه ماه قمری و هنگام کامل شدن ماه، بیشتر از مدهای عادی است که به مد اکبر معروف است.

طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خستان شده و حدود 400 هزار نفر متاثر از سیلاب ناشی از طغیان این رودخانه ها می باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا