خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا کلاغ چیز دریده

علی اصغر شفیعیان، سردبیر انصاف نیوز: چند روزی واکنش‌ها به یادداشت قبلی [لینک] را دیدم و این چند نکته به نظرم رسید:

1 – یادداشت نظر شخصی است. جهت‌گیری و ادبیاتش مربوط به نویسنده است. اما آن چیزی که نباید جهت‌گیری داشته باشد، یعنی باید با ادبیاتی خنثی باشد، «خبر» و «گزارش» است. دوستانی که به آن یادداشتم ایراد «حرفه‌ای» وارد می‌دانند، اشتباهشان تفکیک نکردن این دو تاست.

شما در یادداشت می‌توانید با ادبیات خودتان حامی پرسپولیس یا استقلال، رئیسی یا روحانی باشید. اما نمی‌توانید گزارشی بنویسید که «باید به روحانی رای داد» یا «باید به رئیسی رای داد». این فرق یادداشت با گزارش خبری است. قلم گزارشگر خنثی است اما همان آدم در یادداشت آزاد است

2 – جالب است که حامیان آقای احمدی نژاد، حتی حسین دهباشی و آمدنیوز، اینقدر ذوق زده از اتهام زنی آقای جوانفکر به بنده هستند و به‌خاطر کنایه‌ای که به او زده‌ام نگران شده‌اند اما سر سوزنی نمی‌گویند که چطور او بدون سند و مدرک اتهامی زده؟ ایشان تهمت زده توهین شنیده؛ همین. ضمنا در آینه نگاهی بفرمایید.

خب آقای دهباشی! اگر تهمت جوانفکر مهم نبود و فقط توهین بنده مهم بود، توییت توهین آمیز او چطور؟! البته درک می‌کنم که شما بعد از فراغت از هیات مدیره‌ی منطقه آزاد کیش، خود را موظف می‌دانی که به رییس جمهور و همه‌ی کسانی که به پای انتخابشان ایستاده‌اند، حمله کنی.

آقای داوری محترم است؛ همان روز تماس گرفت و با نیتی مثبت، خواستار جمع شدن ماجرا شد. اما ادبیات توییت اعتراضی آقای جوانفکر به آن یادداشت نشان داد که لیاقتش همان ادبیاتی بود که عرض کردم.

3 – معترضان گفتند که چرا به او گفته‌ام «کلاغ چیز». یکی در پاسخ به توییت جوانفکر به نکته‌ی جالبی اشاره کرد. بله آقای حمید بقایی قبل از زندان در کانال تلگرامی‌اش در جواب اکثر اتهامات به خودش همین ضرب‌المثل «کلاغ چیز دریده» را خطاب به آنها به‌کار می‌برد. کلاهتان را کمی بالاتر بگذارید!

آقای جوانفکر! اونی که به ما … بود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای شفیعیان! من به شما علاقه‌مندم!
    چند روز بعد که عصبانیتتون آروم شد ممکنه خودتون هم این متنتون را بخونید و تأیید بفرمایید که مثل دختر بچه‌ها آخر دعوا گفتید «آینه‌آینه (=هرچی فحش دادی خودتی). اصلا خوش اول شروع کرد، من فحش کوچولو دادم ولی اون چطور که فحش گُنده میده.»
    برادر من، ادبیات توهین آمیز حتی در جواب توهین و تهمت و هر گناه دیگری، خودش ناپسنده.
    حالا تازه یه عده هم هستن میگن جوانفکر زد توخال و دست گذاشت روی چیزی که فلانی نمی‌خواست مطرح بشه و توهینش از سوزشه.
    این دفعه کردی ولی دیگه نکن.

    1. ممنون از شما. خب یک وقت‌هایی هم سکوت بد برداشت می‌شود. بعد از ماجرای آن متنی که آقای امیری فر فرستاده بود، آقای جوانفکر تلاش کرد که اصل آن را به گردن ما بیاندازد. ما در این ماجرا نه ته پیاز بودیم و نه سر پیاز. ما یک رسانه‌ایم که منتقل کننده‌ی آن حرف بودیم. آنها همدیگر را می‌شناسند و اگر انتقادی دارند باید به هم ایراد بگیرند، نه اینکه با تخریب رسانه بخواهند ماجرا را منحرف کنند. آقای جوانفکر متاسفانه بسیار احساساتی و تندمزاج است. آن یادداشت یک نیشگون بود. این هم یادآوری وضعیت ادب ایشان

  2. حالا شماها باهم دعواهایی دارید بالاخره. درسته. اما از نظر من به عنوان یک شهروند ایرانی، همه تون با هم و به یک اندازه چیز دریده اید!! حالا هی بر…ید به هم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا