خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع اعتراضی دانشجویان عدالتخواه به خصوصی سازی

جمعی از دانشجویان و طلابی که به نام عدالت خواه مشهور شده‌اند، ظهر امروز، سوم اردیبهشت در اعتراض به تخلفات سازمان خصوصی سازی  در مقابل وزارت اقتصاد و دارایی تجمع کردند. متولی این تجمع تشکلی به نام جنبش دانشجویان عدالت‌خواه بود.

محمدحسین صبوری دبیر جنبش عدالت خواه در حاشیه‌ی این تجمع در گفت‌و گو با خبرنگار انصاف‌نیوز به این نکته تاکید کرد که  با سازمان خصوصی‌سازی مشکلی ندارند اما باید جلوی تخلفات این بخش گرفته شود و  در ادامه گفت: «در مورد خصوصی‌سازی، ما پیگیر مشکلاتی بودیم که برای کارخانه‌ها و کارگران به وجود آمده بود. از سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متولی مستقیم این موضوع مطالبه داشتیم، طبق قانون هم این سازمان موظف است قراردادهای طرفین را شفاف کند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی، آقای پورحسینی قصد پاسخگویی نداشتند در نتیجه ما در مقابل سازمان‌خصوصی سازی تجمع کردیم که جوابی هم نگرفتیم.

ما می‌خواهیم مساله‌ی شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که با خصوصی‌سازی به مشکل برخورده‌اند را بررسی کنند و آنها را به صاحبان اصلی خود باز گردانند. مساله‌ این است که در خصوصی‌سازی‌ها یک سری تخلفات و خطاهای آشکار وجود دارد که ما می‌خواهیم این مسایل آشکار و شفاف شود.

برای مثال برای شرکت مغان، شرکت گوشت اردبیل که خود آقای پور حسینی در آن هم خریدار بودند و هم فروشنده، شرکت نیشکر، فولاد اهواز، کارخانه قند یاسوج و خیلی از موارد دیگر چنین اتفاقی افتاد. ما در مورد اینها آسیب شناسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نبود نظارت درست، اهلیت نداشتن خریدارها و نفوذ جریان‌های سیاسی و شفاف نبودن قراردادها باعث چنین اتفاقاتی شده است.»

دبیر جنبش عدالت‌خواه ادامه داد: «مطالبه‌ی دوم ما از وزیر اقتصاد است و می‌خواهیم که ایشان در دانشگاهی حضور پیدا کنند تا جوابگو باشند اما پاسخگویی از جانب ایشان ندیدیم. حالا خودمان اینجا جمع شدیم تا اگر متوجه حضور ما شدند، به طور جدی به این موضوع وارد شوند، زیرا این موضوع برای کشور تبدیل به یک ضعف شده است که هم جنبه‌ی اقتصادی و هم جنبه‌ی امنیتی دارد.

مطالبه‌ی ما ورود به تخلفات ‌خصوصی‌سازی و توقف این شکل از خصوصی‌سازی‌ها است و می‌خواهیم که با متخلفان که آقای پورحسینی هم یکی از آنها است برخورد شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا