خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقد صریح احمد حکیمی‌پور به شعسا

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران اسلامی با انتقاد شدید به شعسا (شورای عالی اصلاح طلبان) گفت: قرار بر این است همه احزاب در دوره اول به صورت برابر در پارلمان سهم داشته باشند و از دوره دوم، خود پارلمان در مورد این موضوع تصمیم خواهد گرفت.

احمد حکیمی‌پور دبیر کل حزب اراده ملت در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به چیدمان احزاب اصلاح‌طلب در پارلمان اصلاحات گفت: این موضوع در روزهای پایانی سال گذشته حل شد. موضوعی در مورد تعداد و کیفیت اعضا در پارلمان اصلاحات بود که پیش از سال ۹۸ چندین جلسه داشتیم و افراد و احزاب مختلف موضوعات متعددی را مطرح کردند و در نتیجه به اتفاق نظر رسیدیم.

وی افزود: الان در موارد دیگری در حال بحث و گفتگو هستیم که برخی از آنها عبارتند از، تعداد اعضای پارلمان و همچنین نحوه انتخاب افراد برای عضویت در آن. همانطور که می‌دانید احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان عضو مؤسس انتخاب شده‌اند و سهمی در پارلمان اصلاحات دارند. بحث این بود که این سهم چگونه باشد و ترکیب آن چطور تعیین شود. افراد و اعضای شورای هماهنگی تاکید داشتند که این سهم اعلام شود.

دبیرکل حزب اراده ملت در ادامه تاکید کرد: افراد بسیار تاکید داشتند که از ۱۵ نفری که قرار است در پارلمان اصلاحات به هر حزب اختصاص یابد، بخشی از آن به دفاتر استانی، زنان و جوانان تعلق گیرد. در این بخش برخی از احزاب مثل «زنان نواندیش» کلاً همگی بانوان هستند. قرار شد احزابی که ساختار استثنایی دارند، اجباری برایشان وجود نداشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مقیاس برای رتبه بندی احزاب در مورد تعداد نفرات در پارلمان اصلاحات خاطرنشان کرد: برخی از موضوع تراکم و فراوانی احزاب ایراد می‌گرفتند. با توجه به آئین نامه جدید وزارت کشور، حزبی قانونی است که گستره کشوری داشته باشد. قرار بر این شد که همه احزاب در دوره اول به صورت برابر در پارلمان سهم داشته باشند و از دوره دوم خود پارلمان در مورد این موضوع تصمیم خواهد گرفت.

حکیمی پور در ادامه با اشاره به برنامه اصلاح طلبان در مورد آینده شورای عالی سیاستگذاری پس از تصویب نهایی پارلمان اصلاحات گفت: شورای عالی سیاستگذاری یک نهاد موقتی و کارکرد آن تمام شده است و پس از ایجاد پارلمان تعیین می‌شود که امور میدانی جریان اصلاحات به عهده کدام بخش باشد. از آنجایی که کنش سیاسی با احزاب است، امور میدانی و انتخاباتی هم باید در اختیار احزاب باشد.

وی ضمن تکذیب ادعای محمدرضا تابش مبنی بر تشکیل کمیته انتخابات در شورای عالی سیاستگذاری تاکید کرد: امثال آقای تابش باید تکلیف خود را با سیاست معلوم کنند و بگویند عضو کدام تشکل هستند و از همان کانال به این موضوعات ورود داشته باشند.

دبیرکل حزب اراده ملت ضمن اشاره به فعالیت‌های حزب متبوع خود در بازه انتخابات سال جاری گفت: ما در حزب، کنش خود را خواهیم داشت و در سال جدید مهمترین موضوع انتخابات است و ما نیز سهم خود را ایفا خواهیم کرد. کمیته دائمی انتخابات ما فعال‌تر شده است. باید ببینیم باقی احزاب اصلاح طلب چه کار می‌کنند ولی خود را معطل بقیه نمی‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا