خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش فرانسه به تمدید نشدن معافیت تحریم نفتی

ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه فرانسه روزسه شنبه در واکنش به اقدام یکجانبه دولت آمریکا وتمدید نشدن معافیت تحریم برای خریداران نفت ایران، ضمن اعلام حمایت از برجام تاکید کرد که ساز وکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا(اینستکس)، پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وزارتخارجه فرانسه، ساز و کار حمایت از مبادلات تجاری اروپا و ایران، طرحی بود که از جانب دولت های فرانسه، آلمان و انگلیس برای مقابله با تحریم های واشنگتن علیه تهران ابداع شد.

این وزارتخانه ادامه داد: با توجه به نتیجه به دست آمده، این ساز و کار به خوبی پیش می رود و در روزهای اخیر پیشرفت های مثبتی در آن حاصل شده است.البته ایران نیز برای بهبود این سازوکار باید قدم هایی بردارد.

وزارت خارجه فرانسه همچنین حمایت خود را از توافق هسته ای سال 2015 ایران و 1+5 ( برجام) اعلام کرد.

ایجاد سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا یکی از گام های بود که کشورهای اروپایی عضو توافق هسته ای بعد ازخروج آمریکا از این توافق در اردیبهشت ماه سال گذشته برای ادامه تجارت شرکت های خارجی با ایران راه اندازی کردند.

در کوتاه مدت هدف این سازوکار تسهیل معاملات مالی برای شرکت‌هایی است که مایل به ادامه تجارت با ایران هستند.در بلند مدت، این مکانیسم به دنبال ایجاد ابزاری برای حاکمیت اقتصادی اتحادیه اروپایی است تا بتواند در برابر تحریم های فرامرزی آمریکا ایستادگی کند.’

کاخ سفید روز دوشنبه دوم اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا معافیت خرید نفت از ایران را که پیشتر به هشت کشور داده بود، تمدید نمی کند.

بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق، چین، هند و ترکیه به این تصمیم واشنگتن واکنش نشان دادند واقدام یک جانبه آمریکا علیه کشورهای منطقه را نپذیرفتند.

اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده و بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بوده که بیشترین میزان افزایش در سال 2019 می باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا