خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه اعلام موجودیت تشکلی در دانشگاه فسا

انجمن اسلامی وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه فسا با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می‌آید:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إنَّ اللهَ لاَیُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ

«خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد ساخت تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند» الرعد ۱۱

همواره جنبش دانشجویی در ایران داعیه دار عدالت طلبی و آزادی خواهی در تاریخ سیاسی میهن عزیزمان ایران بوده است. در بزنگاه‌های تاریخی این مرز و بوم هماره این دانشجویان بوده‌اند که طلایه دار و عملدار نهضت‌های تحول خواهانه بوده‌اند. از جنبش ملی شدن صنعت نفت که قیامی برای قطعید استعمارگران خارجی از چپاول منابع ملت ایران تا انقلاب اسلامی در راستای مبارزه با استبداد داخلی این دانشجویان بوده‌اند که جان بر کف در میدان عقیده و آرمان به حق طلبی و مبارزه با انحرافات پرداختند ‌.

اینک به مدد الهی و لطف پروردگار بار دیگر جوانه‌های امید در جنبش دانشجویی رویش نمود و توانستیم با کمک جمعی از دلسوزان این عرصه فعالیت رسمی انجمن اسلامی وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه فسا را کلید بزنیم و موجودیت خود را اعلام نماییم.

یک سال و اندی پروسه‌ی طاقت فرسای اخذ مجوز از هئیت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه فسا علی رغم همه سنگ اندازی ها و کارشکنی‌ها در پروسه شکل گیری این تشکل با استقامت و ایستادگی دغدغه مندان این حوزه کسب شد.

ما دانشجویان دانشگاه فسا و اعضای هئیت مؤسس انجمن اسلامی وفاق و توسعه معتقدیم جهت نیل به آرمان‌هایی همچون آزادی اندیشه و آزادی بیان و اهدافی از این قبیل که تا کنون چندان به وضعیت مطلوب آن نرسیده‌ایم باید تلاشی مستمر داشته و به خوبی می‌دانیم راهی طولانی و سخت در پیش داریم اما امید به آینده‌ای بهتر ما را برای تحمل این مسیر یاری می‌دهد.

امید، محرکی است، که جنبش دانشجویی جهت نیل به آرمان‌های یک ملت که برای آن جوانان این کشور بزرگ سالها زندان، محرومیت و شهادت را مصروف آن نموده‌اند. امید بذر هویت ماست.

انجمن اسلامی وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه فسا در راستای بسط گفتمان تحول خواهی و اصلاح‌طلبی و در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حاصل پایمردی زنان و مردان ایرانی است از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزد.

جنبش اصلاح طلبی ملت ایران خواستار تغییرات و اصلاحات گام به گام و تدریجی و پیوسته، در چارچوب قوانین موضوعه کشور است. لکن سنگ اندازی ها و کج سلیقگی‌ها هرگز قادر نخواهد بود در برابر عزم استوار دانشجویان برای اصلاح کشور مقاومت کند.

انجمن اسلامی وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه فسا نمود عینی حرکت اصلاح طلبی ملت ایران را در تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب اسلامی، ملی شدن صنعت نفت و جنبش دوم خرداد ۱۳۷۶ می‌داند و معتقد است راه درست اصلاح و اصلاحات از صندوق رأی و خرد جمعی می‌گذرد.

و محدودیت‌ها و بدعت‌ها از سوی اصحاب قدرت و ثروت تا کنون موانع فراوانی بر سر راه جنبش دانشجویی قرار داده است ولی ایمان استوار ما را امیدوار به ادامه مسیر خود با وجود همه ناملایمات می‌گرداند.

انجمن اسلامی وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه فسا با همتی بلند این حرکت را آغاز و علی رغم همه خصومت‌های دوستان ناآگاه و دشمنان آگاه به راه خود ادامه می‌دهد و تسلیم صحنه آرایی‌های خطرناک نخواهد گردید.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

دوم اردیبهشت ماه سال یکهزار و سیصد و نود و هشت

هیئت مؤسس انجمن اسلامی وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه فسا.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا