خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی فتوای آیت‌الله مکارم‌‌ درباره‌ی “برنده باش” در شورای نظارت بر صداوسیما

غلامرضا کاتب، عضو شورای‌ نظارت بر صداوسیما می‌گوید: در جلسه آینده این شورا، موضوع فتوای یکی از مراجع تقلید درباره مسابقه برنده باش بررسی خواهد شد.

یرناپلاس نوشت: دیروز آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در پاسخ به سؤالی درباره مسابقه برنده‌باش،‌ جوایز این مسابقه را مصداق قمار دانسته است. این مرجع تقلید در پاسخ به استفتایی با مضمون «مسابقه‌ای حضوری با عنوان مسابقه بزرگ برنده‌باش از طریق شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا و پخش است که به شرکت‌کنندگان در این مسابقه به‌ازای پاسخ صحیح به هر سؤال، مبلغ قابل‌ توجهی به‌صورت پلکانی (تا سقف 100 میلیون تومان) اعطا می‌کند که با کمک مجری برنامه و فرصت‌هایی که در اختیار هر شرکت‌کننده قرار می‌گیرد، مبلغ جایزه غالباً از پنج میلیون تومان کمتر نیست.

شرط حضور در این برنامه، خرید سؤال و پاسخ درست به آن‌ها از طریق اپلیکیشن مخصوص است و در صورت درست بودن جواب‌ها، در یک رقابت فشرده، 4 نفر به مسابقه حضوری دعوت خواهند شد. آیا برگزاری این نوع مسابقات جایز است؟ آیا شرکت در این نوع مسابقات جایز است؟ آیا شرکت‌کننده، مالک شرعی جایزه خواهد شد؟» پاسخ داد: «بسمه‌تعالی ــ این کار قمار است و کسانی که شرکت می‌کنند مالک آن جوایز نمی‌شوند. همیشه موفق باشید.»

امروز نیز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از کارگران با ایشان، با خطاب قرار دادن دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما تأکید کردند: باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما باید متوجه این معنا باشند.

حالا غلامرضا کاتب،‌ نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما به ایرناپلاس می‌گوید در جلسه بعدی این شورا که 15 روز دیگر برگزار می‌شود، درباره حاشیه‌های مسابقه برنده‌باش بحث خواهد شد.

او می‌افزاید: ما هم فتوای آیت‌الله مکارم‌شیرازی را شنیدم و حتماً این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا