خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرچم‌های داعش در شرق آسیا برافراشته می‌شود؟

زهره نوروزپور در خبرآنلاین نوشت: به فاصله یک روز پس از آنکه داعش مسولیت حمله تروریستی به سریلانکا را به عهده گرفت، این گروه تروریستی با انتشار ویدئویی جدید با ابوبکر بغدادی بیعت کردند. به نظر می رسد این گروه تروریستی که به شکل دایره وار در تصویر دور هم حلقه زده اند از نفرات جدیدی هستند که تازه قصد ملحق شدن به گروه تروریستی داعش را دارند یا اینکه اعلام کنند فرمانده ما صحیح و سالم است!

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود. در ادامه این گزارش تصویری کهسی ان ان منتشر کرده است آمده است:« این عاملان انتحاری درحالی که پرچم سیاه رنگ داعش در پشتشان قرار دارد، پیش از بالا بردن دستان خود و اشاره کردن به آسمان، شعاری در همسبتگی سردادند.»

به گزارش خبرآنلاین، شاید این ضرب شصتی از سوی گروه تروریستی داعش است که به دنیا خصوصا ترامپ که مدعی شکست دواعشی ها شده است نشان دهد که ما بار دیگر قدرت گرفته ایم و البغدادی همچنان از قدرت و محبوبیت ویژه ای در نزد اعضای این گروه برخوردار است.

ماجرای سریلانکا حادثه ای غم انگیز بود، با این تفاوت که اینبار این گروه تروریستی به جای مسلمانان ، مسیحیان را در روز عید پاک، معروف به ایستر، هدف گرفتند، آنهم با بیش از 350 کشته که بعد از حمله تروریستی به مسجد النور نیوزلند این دومین حمله در سال 2019 بود که این چنین حمام خون به راه انداخت(گرچه ماهیت این دو حمله متفاوت بود). مقامات سریلانکا روز گذشته اعلام کردند که این حمله به حمله نیوزلند مرتبط بوده است و داعش منتقم مسجد النور است!

اظهارات مقامات این کشور این فرضیه را قوت می دهد که گروه ترویستی داعش با این کشتار وسیع پیام مهم خود را به جهان رسانده است. “بکشید، می کشیم!”

سی ان ان می گوید: «در ادامه این تصاویر مشاهده می شود که سه تن از این نیروهای انتحاری به نام‌های “ابو عبیده”، “ابو بارع” و “ابو مختار” در سه حمله به هتل‌های شانگری لا، سینامون گرند و کینگزبری دست داشتند.

سه تن دیگر “ابو حمزه”، “ابو خالد” و “ابو محمد” نیز به سه کلیسا در کلمبو، پایتخت، نگومبو و باتیکالوآ حمله کردند.

نفر هفتم به نام “ابو عبدالله” سه افسر پلیس را در حومه کلمبو کشت.»

آنها با شادی و شعف خاصی حلقه زده اند و اعلام بیعت با فرمانده خود می کنند تصاویری که به شدت شبکه های اجتماعی را پر کرده است. این تصاویر یاد و خاطره سالهای بحران سوریه و عراق را زنده می کند سال 2011 که این گروه،  شام و موصل را پایتخت خود خواندند و با انواع و اقسام شکنجه های روحی و جسمی جهان را متوجه خود کردند.

ترسی غیر قابل توصیف که مردم جهان خصوصا مردم منطقه استعمار زده خاورمیانه، در آن فرو رفت و سبب شد که غرب آسیا در 8 سال گذشته شاهد خوبنار ترین و دهشتناک ترین حوادث قرن شود. میلیون ها آواره سوری و عراقی، بحران مهاجرت، انواع عملیات تروریستی در قلب اروپا حتی در جمهوری اسلامی، سر بریدن ده ها انسان بی گناه ، صدها کودک سرباز، صدها زن برده که در بازارهای داعش فروخته شد. صدها زنی که قربانی امیال شیطانی این گروه شدند. هزاران انسان بی گناه که یا در اثرات حملات شیمیایی کشته شدند یا با سر بریده پس از سالها در گور دسته جمعی کشف شدند. سالهایی که این مردم زنده زنده در آتش یا سوزانده شدند یا کباب شدند. جنایتی که برای مردم جهان پس از یک سال عادی شد و همچنان عادی به نظر می رسد و به فراموشی سپرده شده است.

پس از هشت سال در پساداعش خاورمیانه امروز تصاویری از سوی این موجودات ترسناک منتشر شده است که اذعان می کند بار دیگر عَلم سیاه را برافراشته ایم!  در سال 2011 که اوج جنایت های این گروه در سوریه و عراق بود، سی ان ان گزارشی منتشر کرد با این مضمون که این خود ما هستیم که خشونت را رسانه ای کرده ایم. این شبکه خبری معتقد بود که رسانه های خبری نقش پر رنگی در بزرگ جلوه دادن داعش دارند ما باید آنها را کوچک نشان دهیم! و نکته جالب این است که امروز نیز سی ان ان خبر از الم برافراشته شده داعشی ها می دهد! امروز این شبکه آمریکایی نیز علیه رئیس جمهور خود که مدعی شکست داعش شده است اذعان کرده است که بار دیگر جهان در خطر است به گوش و به هوش باشیم!

تحلیلگران تا به امروز معتقد بودند که این گروه در شمال افغانستان قوت گرفته است و به ایران، روسیه و چین هشدار می دادند که در خطر داعش هستید!  اما ظاهرا این گروه تنها این سه کشور را هدف نگرفته است آنها از سریلانکا با این حجم وسیع حمله سر در آورده اند! بله آنها به شرق آسیا کوچ کرده اند.  و این سوال مطرح است آبستن جنایت های وحشیانه از غرب به شرق نزول کرده است؟ آیا شرق اسیا نیز ویرانه ای خواهد شد مانند غرب اسیا؟

این فرضیه ها در حالی مطرح شده است که خبرگزاری اعماق داعش نیز تصویری از هشت مرد منتشر کرد که در این حملات دست داشتند که هفت تن از آنها صورت‌هایشان را پوشانده و سه تن دیگر چاقو به دست داشتند و یکی از آنها یک سلاح تهاجمی در دست داشت.

دلیل عدم توافق درباره تعداد این عاملان انتحاری – نام هفت نفر برده شده اما عکس هشت نفر منتشر شده – هنوز مشخص نیست.

همچنین گفته شده که دو برادر مسلمان که پسران یک تاجر ثروتمند ادویه هستند، در میان عاملان این حملات هستند. آنها خود را در صفوف صبحانه هتل‌های سینامون گراند و شانگری لا منفجر کردند.

این دو از اعضای جماعت ملی توحید بودند که دولت سریلانکا پیشتر آن را مقصر این حمله اعلام کرده بود.

اما چرا شرق آسیا؟ با یک حساب سرانگشتی و سرچ کوچکی در ژئوپلوتیک منطقه متوجه نکات مهمی خواهید شد، این منطقه بکر گذار از غرب آسیا به شرق آسیا است. به این معنا که جزایر استراتژیک آن،  راه به اقیانوس و دریا، پرژوه یک جاده و یک کمربند چین، پروژه های بن سلمان در شرق آسیا، پروژه چابهار ، پروژها های هند با افغانستان در خصوص بهره برداری از این منابع طبیعی ، پایگاه های نظامی پنتاگون و در نهایت جنگ تجاری چین و آمریکا که بخش عمده آن مربوط به این قسمت سبز رنگ آسیا می شود،  جنگ قدرت از خاورمیانه به آن سوی سبز رنگ رفته است،  شاید چون غرب آسیا دیگر چیزی برای خودنمایی ندارد!

با همه این احوال داعشی ها بار دیگر پرچم را بالا برده اند! آیا باز هم مقامات جهان می گویند که آنها نابود شده اند؟ آیا قرار است زین پس در شرق آسیا شاهد فجایعی مانند خاورمیانه باشیم؟ آیا آمریکا و متحدانش که  حامی مالی تروریست ها در خاورمیانه بودند، اینبار هم با سلاح داعش شرق را هدف گرفته اند؟  امروز پیام خود را به جهان مخابره کردند! ماموریت جدید پرچم داران سیاه چیست؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا