خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معافیت آمریکا برای تحریم‌ها علیه سپاه

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه برای تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران معافیت‌هایی صادر کرده است.

به گزارش انتخاب و به نقل از «آسوشیتدپرس»، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا این معافیت‌ها را در دستورالعمل‌هایی که در نشریه رسمی دولت فدرال ایالات متحده به چاپ رسیده مشخص کرده است.

بر اساس معافیت‌های جدید، مقام‌های دولت‌های خارجی یا شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا شرکت‌های تابعه آن همکاری داشته‌اند مشمول منع سفر به آمریکا نخواهند شد.

مایک پامپئو گفته صدور این معافیت‌ها در راستای منافع امنیت ملی آمریکا است، اما آسوشیتدپرس نوشته این اقدام احتمالاً عصبانیت گروهی از نماینده‌های کنگره را به همراه خواهد داشت که از اقدامات سخت‌گیرانه علیه ایران حمایت می‌کنند.

چند روز پیش خبرگزاری رویترز از قصد دولت ترامپ برای معاف کردن برخی همکاری‌های خارجی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داده بود.

رویترز مدعی شده بود این معافیت‌ها به مقام‌ها و مدیران شرکت‌های خارجی و گروه‌های در حال همکاری بشردوستانه با ایران که ممکن است تعاملاتی با طرف‌های سپاه داشته‌اند اجازه می‌دهد همکاری‌هایشان را طبق روال سابق، بدون ترس از مواجهه با تحریم‌های آمریکا ادامه دهند.

دولت آمریکا 19 فروردین‌ماه سال جاری، علی‌رغم هشدارها نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» آمریکا اضافه کرد.

انتهای پ

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا