خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عبدالله جاسبی: مطلقا دروغ است

عبدالله جاسبی رییس اسبق دانشگاه آزاد در برنامه‌ی «اختیاریه» در شبکه‌ی 5 سیما درباره‌ی زمین‌های آقای هادوی، مکان امروز دانشکده‌ی علوم تحقیقات و نیز پرونده‌های علیرضا زاکانی و عباس سلیمی نمین، ادعاهایی را مطرح کرد.

به گزارش انصاف نیوز، آقای جاسبی گفت: یک متر از این زمین هم مال آقای هادوی نبوده است. بعد از این که زمین‌های آنجا ملی شده بوده سندهای دیگر باطل شده و سندهای آقای هادوی هم ارزشی نداشته است. اول این زمین‌ها به دانشگاه شریف پیشنهاد شده بود، اما گفته بودند نمی‌خواهیم. رواسای سه قوه تصمیم گرفتند در اختیار دانشگاه آزاد قرار بگیرد. بعد رییس جمهور وقت درباره‌اش توضیح داد که این زمین در اختیار امام بوده، در اختیار روسای سه قوه قرار گرفته، و بعد به دانشگاه آزاد واگذار شده است.

وی افزود: آقای هادوی هم اول آمد و خیلی از ما تعریف کرد و ما فکر می‌کردیم مال اوست! در آن وقت از یک بخشی از زمین استفاده می‌کرد و ما کاری با آن هم نداشتیم. بعد گفت که 50 – 60 هکتار از آن مال من است. در حالی که ما با اذن امام آن زمین را گرفتیم.

جاسبی در پاسخ به مجری برنامه درباره‌ی وضعیت این زمین در پیش از انقلاب گفت: قبل از انقلاب، مصادره‌ای نبود، ملی بود. ما شروع کردیم به استفاده از زمین. با آن بخشی هم که آقای هادوی زندگی می‌کرد کاری نداشتیم. ولی قانع نبود، شکایت کرد و محکوم شد. قانع نبود، هی شکایت می‌کرد.

او درباره‌ی فیلم برخورد سخت با خانواده‌ی هادوی که در ابتدای دهه‌ی هشتاد جنجالی شد، گفت: این فیلم صحنه سازی بود، مظلوم نمایی می‌کرد. نامه‌ای به آیت الله خامنه‌ای در مقام زمان رهبری نوشت. مقام معظم رهبری به بازرسی ناطق نوری ارجاع کرد. چند روز بررسی کردند. گزارش دادند. در این گزارش نوشته که این زمین متعلق به آقای هادوی نیست اما پیشنهاد می‌کنیم که یک مقداری – چند هزار متر – در اختیارشان باشد که در آن زندگی می‌کنند. اما ایشان باز هم قانع نشد، گفت حکم مولوی نیست ارشادی است!

جاسبی مدعی شد: متاسفانه آقای هادوی بخشی از این زمین‌ها را با سندهای باطل شده را به تعاونی نیروی انتظامی فروخت! با فرمانده ناجا تماس گرفتم. جلسه گذاشتیم. معلوم شد ایشان با سندهای باطل شده این کار را کرده است. ایشان بعدا معلوم شد که یک پرونده‌ی سنگین زمین خواری داشته و پول‌هایی که می‌خواسته از کشور خارج کند را جلویش را گرفتند. بعدا وقتی مجلس می‌خواست تحقیق کند، سندها را نشان دادم و نمایندگان کمیسیون آموزش بعد از توضیحاتم قبول کردند.

او در پاسخ به سوال مجری که «آقای زاکانی گفت که آقای جاسبی دنبال لابی کردن درباره‌ی آن بود»، گفت: مطلقا، تکذیب می‌کنم.

جاسبی گفت که علیرضا زاکانی یک بار و عباس سلیمی نمین دو بار به خاطر ادعاهایشان درباره‌ی دانشگاه آزاد در آن سال‌ها، محکوم شده‌اند ولی دانشگاه آزاد در زمان او در هیچ دادگاهی در باره‌ی ادعاهای مشابه محکوم نشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا