خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش تصویری تشییع جنازه بهمن کشاورز

مراسم تشییع بهمن کشاورز یکی از برجسته‌ترین وکلای کشور در مقابل ساختمان کانون وکلا دادگستری مرکز واقع در میدان آرژانتین با حضور وکلای برجسته، شخصیت‌ها و فعالان سیاسی از جمله عماد باقی، ابراهیم امینی، عبدالفتاح سلطانی، غلامحسین کرباسچی، محمود صادقی، قاسم شعله سعدی و … صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار انصاف‌نیوز این مراسم ساعت 8:30 صبح آغاز شد. ابتدای مراسم، ساز نی در مقابل ساختمان کانون وکلا نواخته شد و بعد از آوردن تابوت، مراسم با سخنرانی یکی از وکلای سابق دادگستری آغاز شد. این وکیل دادگستری که صدایی غمناک داشت به نمایندگی از کانون وکلا سخنرانی کرد.

او در ابتدای سخنرانی خود پیام تسلیت‌هایی که از سوی شخصیت‌های سیاسی و حقوقی از جمله معاون حقوقی رئیس‌جمهور، ریاست حوزه‌ی ریاست قوه قضاییه، وزارت دادگستری که برای درگذشت مرحوم کشاورز فرستاده بودند را خواند.

در ادامه این سخنران به بیان صفات شخصیتی و ممتاز مرحوم کشاورز پرداخت و گفت: این شخصیت برجسته بنیان‌گذار اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران همان اسکودا بود و همیشه حامی حق و حقیقت بود، شخصیتی خانواده دوست و در عین حال فرهنگی داشت و در اتاق او هیچ وقت به روی دانشجویان دکتری وکالت بسته نبود و به هیچ وجهی تلفن خود را به روی خبرنگاران خاموش نمی‌کرد.

او همچنین در ادامه سخنان خود افزود: مرحوم کشاورز، وکالت کسانی که نیاز به وکیل داشتند اما پولی نداشتند را رایگان به عهده می‌گرفت. آن مرحوم همیشه رفتاری مناسب با افراد سیاسی داشت، هیچ گرایشی به سمت و سویی نداشت.

همچنین این سخنران در صحبت‌های خود با اشاره به پرونده‌هایی که وکالت آنها پر مخاطره بوده است گفت: جدی و سختگیر بودن بهمن کشاورز در پیشبرد پرونده‌های حقوقی، ممتازترین صفت او بود.

بعد از اتمام سخنرانی یکی از میزبانان به پشت میکروفون آمده و گفت: به وصیت مرحوم کشاورز از همه‌ی حضار خواهش می‌کنم در مراسم خاکسپاری مرحوم کشاورز شرکت نکنید. در ادامه همسر مرحوم کشاورز که بسیار محزون و در حالی که اشکی زیادی می‌ریخت گفت از همه می‌خواهم در این مراسم شرکت نکنند.

قرار بود نماز میت را حجت‌الاسلام دعایی بخواند که به علت حضور نداشتن او، پس از خواندن فاتحه‌ای بر تابوت او توسط خانواده و همکارانش پیکر او به بهشت زهرا منتقل شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا