خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل یک روزنامه: دولت قطع برق صنایع را به مصرف خانوار ترجیح می‌دهد چون از اعتراض می‌ترسد

روزنامه هم میهن نوشت: چرا دولت قطع برق صنایع را به مصرف مردم و خانوار ترجیح می‌دهد؟ چون اعتماد کافی میان طرفین نیست، همین اقدام در کمبود گاز در زمستان نیز تکرار خواهد شد. این بی‌اعتمادی موجب می‌شود که مدیریت امور از ترس اعتراض خانوار، برق واحدهای تولیدی را قطع کند.دولت قطع برق صنایع را به مصرف خانوار ترجیح می‌دهد چون از اعتراض می‌ترسداعتمادآنلاین |

 روزنامه هم میهن علت کم شدن قطعی برق در تابستان امسال را قطع برق کارخانه‌ها دانسته و نوشته دولت قطع برق صنایع را به مصرف خانوار ترجیح می‌دهد چون از اعتراض می‌ترسد.

به گزارش هم میهن، امسال برخلاف سال گذشته و تاکنون مشکل قطعی برق برای مصارف خانگی نبوده یا خیلی کم بوده است ولی این کار به چه قیمتی انجام می‌شود و چرا؟ قدری از بهبودی حاصل تجربیات بیشتر دولت در همکاری با ذی‌نفعان است، ولی بخش اصلی آن ناشی از قطع برق کارخانجات سیمان و فولاد و سایر کارخانجات است که بعضا برآورد می‌شود تا 5/1 میلیارد دلار زیان می‌رساند و این فقط زیان ریالی و ارزی آن است، زیان تخریب فرهنگ کار، استهلاک دستگاه‌ها با فن‌آوری بالا، خسارت جدی به بازارهای صادراتی و تعهدهای داده‌شده و کاهش تولید ناخالص داخلی جملگی محصول این شرایط است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: چرا دولت قطع برق صنایع را به مصرف مردم و خانوار ترجیح می‌دهد؟ چون اعتماد کافی میان طرفین نیست، همین اقدام در کمبود گاز در زمستان نیز تکرار خواهد شد. این بی‌اعتمادی موجب می‌شود که مدیریت امور از ترس اعتراض خانوار، برق واحدهای تولیدی را قطع کند. سیاستی که  زیان آن به جامعه مدتی بعد دیده خواهد شد. کاری که هیچ‌کس با اموال و ثروت خود نمی‌کند، ولی با ثروت ملی می‌کنیم! قطع برق کارخانه کار ساده‌ای است، در واقع ساده‌ترین تصمیم است. ولی عوارض آن برای اقتصاد ملی و تولید بالاترین است و زیانش به مردم بیشتر است و علت اتخاذ آن، فقدان اعتماد متقابل است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا