خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت توقف سفرهای استانی جهانگيری چه بود؟

حامد صالح آبادي درباره‌ی توقف سفرهای استانی جهانگیری در سایت “روز نو” نوشت: در نوروز امسال كه سيل ويرانگر وارد استان هاي ايران شد بدليل عدم آمادگي و پيش بيني لازم از سوي مسوولان امر همه دستگاه ها غافلگير شدند و تا هماهنگ شدن سيستم ؛آب زندگي مردم را با خودش برد.

با اينكه سيل عظيم ابتدا از استان هاي شمالي ايران سر در آورد ولي متاسفانه استاندار گلستان كه استانش حجم زيادي از سيل را در بر گرفته بود در تعطيلات نوروزي  عازم سوئد شده بود كه ناگهان خبر وقوع سيل به گوشش رسيد و با تاخير چند روزه به ايران بازگشت .

البته به غير از استاندار گلستان كه استانش را رها كرده بود ساير مسوولين مرتبط هم در تعطيلات بودند .

ولي تنها مقامي كه با حضورش در ميان سيل زدگان باعث دلگرمي مردم شده بود ؛ معاون اول رييس جمهور بود كه به عنوان اولين مقام ارشد دولتي پا به گلستان گذاشت تا در نبود استاندار او را عزل كند و به اوضاع ناهماهنگ آن استان سروساماني بخشد.

همين سفر دكتر جهانگيري به استان گلستان بود كه باعث عزل استاندار شد و بازتاب خوبي در افكار عمومي و همچنين مردم سيل زده استان گلستان داشت .

از سوي ديگر معاون اول رييس جمهور در تعطيلات نوروز اولين مقامي بود كه به استان هاي لرستان و خوزستان كه سيل در آنجا جاري شده بود نيز حاضر شد و از نزديك به مديريت بحران سيل ويرانگر پرداخت.

با وجود اينكه سيل آسيب فراواني به مردم منطقه هم از لحاظ مادي و هم از لحاظ معنوي مي زند اما حضور به موقع مسولان ارشد مي تواند آلامي باشد بر دردهاي مردم كه دكتر جهانگيري تا حدودي در سفرهايي كه به استان هاي سيل زده داشت موفق شد اين امر را محقق كند .

اما انتظار مي رفت سفرهاي استاني معاون اول رييس جمهور به مناطق سيل زده ادامه داشت و وي به ساير استان هايي كه درگير سيل شده بودند نيز سفر مي كرد تا حداقل دلگرمي مردم آن مناطق نيز باشد اما مشخص نيست چرا اين سفرهاي استاني كه در نوع خود مثبت بود متوقف شده است .

انتظار جامعه از مسوولان ارشد اين است كه در مواقع بحراني در كنار مردم حضور داشته باشند و اين حضور در مجامع مردمي هم براي مديريت ميداني مشكلات موثر هست هم براي دلگرمي مردم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا