خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کار: کشاورزان و کارگران سیل زده حقوق بیکاری می‌گیرند

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با کارگران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آق قلا گفت که کارگران فصلی خسارت دیده از سیل که بیمه نیستند و حتی کشاورزان از مزایای بیمه بیکاری بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه هنگام سرکشی از واحدهای سیل زده شهرک صنعتی آق قلا در استان گلستان اظهار داشت: کشاورزانی که محصولات آن ها در نتیجه سیل دچار آسیب صددرصدی شده شامل پوشش بیمه بیکاری خواهند شد.
وی بیان کرد: پرداخت اعتبارات بیمه بیکاری از محل بودجه عمومی دولت تامین می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برآورد خسارت بخش صنعت نیاز به زمان بیشتری دارد که مشخص شدن دقیق این خسارت ها می تواند صاحبان آن ها را از کمک های بلاعوض و تسهیلات بهره مند کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 4 واحد صنعتی خسارت دیده از سیلاب اخیر در شهرک صنعتی آق قلا دیدن کرد و در جریان مسایل و مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی و کارگران قرار گرفت.

به گفته حجت اله خلیل زاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان، سیل اخیر بیش از 2 هزار و 300 میلیارد ریال به شهرک صنعتی آق قلا خسارت زده و موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران شده است.

سیلاب و آبگرفتگی علاوه بر واحدهای صنعتی به تاسیسات شهرک صنعتی آق قلا از جمله فضای سبز، تصفیه‌خانه فاضلاب، استفاده مجدد از پساب، ایستگاه TBS و تأسیسات برق، مخابرات و آب رسانی هم خسارت وارد کرد.

به گزارش ایرنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است از طرح ها و واحدهای بخش های کشاورزی و دام و طیور خسارت دیده در شهرستان آق قلا بازدید و در نشست مشترک کارگروه اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گلستان شرکت و با تشکل های کارگری و کارفرمایی و امام جمعه گرگان نیز دیدار کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا