خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست بازشماری آرای انتخابات اتاقهای بازرگانی

جمعی از نامزدهای انتخابات اتاقهای بازرگانی کشور در بیانیه‌ای با زیر سوال بردن سلامت این انتخابات، خواستار برخورد با «متخلفین» و بازشماری بخشی از آرا شده‌اند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به انصاف نیوز ارسال شده، آمده است: «اتاق بازرگانی با چالش جدی در انتخابات اخیر مواجه شده است. انتظار می‌رفت که انتخابات این اتاق از سایر انتخابات سالم‌تر و دموکراتیک‌تر برگزار شود و تمهیداتی جهت حضور حداکثری اعضای در انتخابات فراهم شود».

این بیانیه را نمایندگان نامزدهای معترض از اتاق شیراز، ساری، اهواز، خرمشهر، ارومیه، سنندج، خرم آباد و تهران امضا کرده‌اند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: متاسفانه تصمیمات ناصواب شورای عالی نظارت بر انتخابات به روسای اتاقها و عدم نظارت انجمن نظارت بر کارتهای عضویت باعث شد تا امکان سوءاستفاده‌ی بعضی از روسای اتاقها میسر شو و در بیش از 90 درصد اتاقها «لیست روسای اتاقها» برنده‌ی مطلق انتخابات شود و انجمن نظارت که وظیفه‌اش نظارت بر انتخابات و رسیدگی به اعتراضات و شکایت‌ها است، متاسفانه به هیچ یک از اعتراضات و ابهامات رسیدگی نکرده و لقب ضعیف‌ترین انجمن نظارت بر انتخابات را شایسته‌ی خود کرد.

نویسندگان بیانیه، «عملکرد شبهه انگیز و برگزاری انتخابات غیرشفاف» را باعث خدشه‌دار شدن اعتبار اتاقها در بین فعالان اقتصادی و حاکمیت خوانده‌اند و خواستار وارد شدن شورای عالی نطارت در قبال اعتراضات شده‌اند که در غیر اینصورت «فعالان اقتصادی چاره‌ای جز رجوع به قوه قضاییه و نهادهای نظارتی ندارند».

آنها در ادامه ضمن درخواست برخورد با کسانی که «متخلفین» خوانده‌اند، چند مورد را به عنوان خواسته‌های مشخص خود مطرح کرده‌اند:

1 – بررسی نحوه‌ی صدور کارتهای عضویت با توجه به آیین نامه‌های شورای عالی نظارت و تبدیل کارتهای بازرگانی به عضویت در اسفندماه 1397

2 – بررسی نرم‌افزار و سخت‌افزار و صلاحیت شرکت مجری برگزاری انتخابات الکترونیکی اتاق

3 – بررسی میزان کمک نقدی اتاقها خصوصا به تسکل‌ها در سال 1397 و تاثیر آن بر نتایج انتخابات

4 – بررسی پرونده‌ی عضویت منتخبین و صلاحیت حرفه‌ای آنان

5 – بازشماری آرای الکترونیکی به صورت دستی (درصدی از آرا)

6 – کنترل لیست رای دهندگان بر مبنای لیست‌های موجود و راست آزمایی حضور رای دهندگان در پای صندوق رای (کنترل امضا و اثر انگشت)

7 – بررسی موضوع هک سامانه‌ی عضویت اتاق بازرگانی به فاصله‌ی کمی از انتخابات، با توجه به اینکه اطلاعات این سامانه شامل کلیه‌ی اطلاعات تجاری فرامرزی کشور است، توسط چه کسانی و به چه منظور هک شده است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا