خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت اعلام عدم تمدید معافیت تحریمی در نیمه شعبان از نظر علم الهدی

‘سیداحمد علم الهدی’ خطیب نماز جمعه مشهد می‌گوید: صدور بیانیه آمریکا برای عدم تمدید معافیت تحریمی در روز بعد از نیمه شعبان به جهت این است که در روز نیمه شعبان توجهات و وابستگی به عشق امام زمان تولید امید کرده و آمریکا می‌خواهد با این امیدها با شوک ناامیدی تقابل کند. البته جهت مثبت این مساله این است که نشان می‌دهد استکبار از انتظار ما وحشت کرده است و رعب لازمی که لازم است پیش از فرج حضرت بقیه‌الله(ع) در دل مستکبرین افکنده شود با این بیانیه افکنده شده است و این نشانه ظهور است.

به گزارش ایلنا، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حرم رضوی با تاکید بر اینکه امیدوار هستم امام‌زمان‌گرایی و عشق به این آقا راهگشای ما در مسائل مختلف شود، گفت: در روز بعد از روز میلاد که حرکت‌های موثری در نقاط مختلف کشور و جوامع شیعی دنیا صورت گرفت، استکبار جهانی یک بیانیه صادر کرد که معافیت کشورهایی که از تحریم‌های نفتی ایران معاف کرده بود را دیگر تمدید نخواهد کرد و هرکسی که از ایران نفت بخرد باید رابطه مالی و ارتباطی خود را با ایالات متحده قطع کند.

وی ادامه داد: آمریکا در این بیانیه دو حرف هم زده بود؛ نخست اینکه وقتی نفت ایران از بازار جهانی حذف شود، عربستان و امارت، دو گاو شیرده آمریکا وعده داده‌اند که تولید نفت خود را زیاد کرده و کمبود نفت ایران را جبران کنند. حرف دوم این بیانیه هم این بود که آمریکا در تلاش است تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با تاکید بر اینکه صدور این بیانیه در روز بعد از نیمه شعبان از دو جهت برای آمریکا موضوعیت داشت، گفت: جهت اول این است که مردم ما گرفتار سیل هستند و بخش عمده امکانات ما در سیل اخیر از بین رفته است و کاخ سفید برای اینکه مردم بر اضطرابشان اضافه‌تر شود این بیانیه را صادر کرد. جهت دوم نیز این است که در روز نیمه شعبان توجهات و وابستگی به عشق امام زمان تولید امید کرده و آمریکا می‌خواهد با این امیدها با شوک نامیدی تقابل کند.

وی ادامه داد:  البته جهت مثبت این مساله این است که نشان می‌دهد استکبار از انتظار ما وحشت کرده است و رعب لازمی که لازم است پیش از فرج حضرت بقیه‌الله(ع) در دل مستکبرین افکنده شود با این بیانیه افکنده شده است و این نشانه ظهور است.

آیت الله علم‌الهدی گفت: اصل مساله این است که باید بررسی دقیق بین‌المللی و داخلی روی این بیانیه کاخ سفید داشته باشیم که آیا واقعا صادرات نفت ما به صفر می‌رسد و مسائل اقتصادی ما دچار مشکل می‌شود؟! یک وقتی ما شعار می‌دهیم مرگ بر آمریکا و یک وقتی ما باور داریم که مرگ بر آمریکا؛ برحسب تشخیص کارشناسان سیاسی خود آنها می‌گویم که آمریکا در این توطئه هم مانند توطئه‌های قبلی خود صددرصد شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: اینکه آنها گفته‌اند ما صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم و نفت ایران را از بازار جهانی حذف می‌کنیم در درجه اول به خودشان ضرر خواهد زد و از دو جهت این کار شدنی نیست چرا که در درجه نخست پالایشگاه‌های هند، چین و ژاپن طوری است که اگر نفت لازم خود را از ایران نگیرند تغییر آن ساختار پالایشگاهی هزینه بالایی دارد و آمریکا هم نمی‌تواند رابطه خود را با چین و ژاپن قطع کند.

علم‌الهدی افزود:  همچنین بازار جهانی تحمل حذف نفت ایران را ندارد و می‌بینیم الان که تنها بیانیه داده‌اند نفت از ۷۰ دلار تجاوز کرده و اگر این روش ادامه پیدا کند هر بشکه نفت به بیش از  ۱۰۰ دلار خواهد رسید که هر یک دلاری که بر قیمت نفت اضافه شود ۵ دلار بر هزینه حمل و نقل در داخل آمریکا اضافه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: یک اثر دیگر تلاش برای حذف نفت ایران از بازار جهانی این است که اگر بنا باشد برخی کشورها از ایران نفت وارد کنند به نفعشان است در قبال نفت کالا بدهند که به جز ایران از کشور دیگری نمی‌توانند به این شکل نفت خریداری کنند. مساله بعدی اینکه اینها پیش از ماه می و پایان معافیت‌ها این بیانیه را داده‌اند و تا زمانی که عربستان و امارات بخواهند تولید نفت خود را افزایش دهند شوک زیادی به بازار وارد خواهد شد.

وی در خصوص پیامدهای اقتصادی این بیانیه در داخل کشور نیز گفت: ما در سال ۹۶ تحریم نبودیم و توانستیم به میزان ۶۰ میلیارد دلار نفت بفروشیم در حالی که در سال ۹۷ و شروع تحریم‌های نفتی تنها ۱۷ میلیارد دلار نفت فروختیم اما با هم درآمد نفتی نیز کشور اداره شد و کسری بودجه هم نداشتیم چرا که مردم با شعار اقتصاد مقاومتی به میدان آمدند. همچنین در سال ۹۶ وابستگی بودجه ما به نفت ۳۰ درصد بود در حالی که در سال ۹۷ و فروش پایین نفت این رقم به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد و پیش‌بینی این است که در سال ۹۸ این رقم به ۴ درصد برسد.

علم‌الهدی گفت: برادران و خواهران؛ این مملکت صاحب دارد؛ دنیا هم بر سر ما بریزد با قدرت سرانگشت صاحب و آقای ما هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. ما چهل سال تجربه کردیم و در این چهل سال هرچه امام و رهبری فرمودند بی چون و چرا اجرا شد و امام فرمودند “آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند” و ایالات متحده در همه توطئه‌های خود شکست خورد.

وی ادامه داد: پریروز رهبری فرمودند هر مقدار لازم باشد و اراده کنیم نفت صادر خواهیم کرد. کشورهای آسیایی مثل هند و ترکیه نفت ما را وارد می‌کنند و همچنان نیز از طریق غیررسمی نفت را می‌خرند و هیچ وقت این راه بسته نشده است. مشکل ما تنها آدم هایی هستند که عقیده‌شان به امام زمان و خدا ضعیف است که هم در جریان‌های سیاسی و هم در جریان حکومتی حضور دارند و با یک عطسه آمریکا لرزشان می‌گیرد.

وی افزود: من از مسئولین خواهش می‌کنم توجه کنند که من این آمار را از رسانه هاتهیه کرده‌ام و شما این محاسبات را در اختیار دارید و می دانید چگونه باید نفت را بفروشید. آمریکا کی توانست همه چیز را تمام کند که امروز بتواند.  ما امروز در همه عرصه ها قدرتمند تر هستیم. ما مردمی داریم که سیل آمد اینطور برای کمک آمدند. مردم در اهواز یک هفته ایستادند و نگذاشتند آب وارد شهر شود. با این مردم چرا وحشت کنیم. ما متکی به قدرت پروردگار هستیم اتکای ما به قرآن و وجود اقدس بقیه الله است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا