خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پوتین: نشست سه جانبه مسکو، تهران و باکو برگزار می‌شود

ولادیمیر پوتین که به منظور شرکت در دومین اجلاس بین المللی ‘کمربند – راه’ به چین سفر کرده است در دیدار با رییس جمهور جمهوری آذربایجان از برگزاری نشست سه جانبه تهران، مسکو و باکو خبر داد.

به گزارش ایرنا ولادیمیر پوتین روز جمعه بعد از این دیدار به خبرنگاران گفت: این نشست مرداد ماه امسال و با حضور «حسن روحانی» و «الهام علی اف» در مسکو برگزار خواهد شد.

آخرین دیدار سه جانبه روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان آبان سال 96 در تهران برگزار شد.

رییس جمهوری روسیه همچنین امروز در سخنرانی خود در اجلاس بین المللی ‘کمربند-راه’ در پکن گفت: این طرح ابتکاری چین در تقویت اقتصاد کشورهای اوراسیا نقش مهمی دارد.

او گفت که این طرح با برنامه های توسعه روسیه کاملا هماهنگ است و مسکو آماده است تا برای ایجاد یک محیط شفاف و توانمند برای ترویج همکاری در سراسر اوراسیا تلاش کند.

پوتین تاکید کرد تنها با همکاری یکدیگر می توانیم از چالش های جدی مانند کاهش رشد اقتصادی، شکاف و همچنین عقب ماندگی های تکنولوژیکی جلوگیری کنیم.

رییس جمهوری روسیه همچین امروز جمعه به طور جداگانه با ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری چین هم دیدار و گفت و گو کرد.

دومین اجلاس بین المللی ‘کمربند-راه’ با حضور هیات هایی از 110 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز پنجشنبه در پکن آغاز بکار کرد.

از سوی جمهوری اسلامی ایران سه هیات به سرپرستی ‘فرهاد دژپسند’ وزیر امور اقتصادی و دارایی، ‘ناصر قاضی سراج’ رییس سازمان بازرسی کل کشور و ‘حداد عادل’ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس بین المللی ‘کمربند- راه’ شرکت کرده اند.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین سال 2013 میلادی در جریان سفر به قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت ‘کمربند اقتصادی جاده ابریشم’ و ساخت ‘راه ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم’ را مطرح کرد که این طرح در نهایت با عنوان «کمربند – راه» به جهان معرفی شد.

این پروژه در ابتدا با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار توسط چین آغاز شد و تا مارس سال 2019 میلادی 125 کشور و 29 سازمان بین المللی 173 موافقت نامه همکاری با چین در این مورد امضا کرده اند.

نشست افتتاحیه رسمی این اجلاس هم فردا (جمعه) با حضور ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری چین در پکن برگزار می شود.

دومین کنفرانس بین المللی ‘کمربند – راه’ تا 7 اردیبهشت ادامه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا