خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بخشی از اسکان در عراق در اربعین برعهده شهرداری تهران است»

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: بخشی از اسکان در نجف و کربلا برعهده شهرداری تهران است اما دقت کنید این هزینه‌ها، سرمایه‌ای است چراکه ما در مرزها سرویس بهداشتی و حمام ساخته‌ایم و حالا به جهت آماده بودن زیرساخت‌ها هزینه‌ها سال به سال کمتر می‌شود.

به گزارش ایسنا مجتبی عبداللهی صبح امروز با حضور در ششمین جلسه شورای شهر تهران به سوالات و ابهامات اعضای شورا پیرامون عملکرد و هزینه‌های شهرداری در اربعین توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: وزارت کشور برای پوشش مراسم اربعین 13 کمیته دارد که شهرداری تهران در 8 کمیته عضویت دارد و ریاست کمیته خدمات شهری نیز برعهده شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه بر اساس حکم وزیر کشور، برای شهرداری تهران مسوولیت‌هایی همچون نظافت شهرهای مرزی و شهرهای زیارتی عراق، نظافت جاده نجف به کربلا، هماهنگی در امر جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، نگهداری فضای سبز، تامین آب، تهیه سرویس بهداشتی و… آمده است که باید اعلام کنم نقش شهرداری تنها تسهیل‌گیری در این زمینه بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 1538 موکب در طول مسیر وجود دارد که عمده آنها توسط خیرین ایجاد می‌شود، گفت: ما در سال‌های قبل 6000 نفر نیرو به کربلا برده‌ایم، اما حالا این تعداد نیروها نصف شده و حتی این افراد هزینه‌هایشان با خودشان است.

عبداللهی با بیان اینکه ما ساخت و سازی در عراق نداشتیم اما برخی مدارس را آماده اسکان کردیم و حتی ممکن است برخی مدارس را رنگ‌آمیزی کرده باشیم، ادامه داد: بخشی از اسکان در نجف و کربلا برعهده شهرداری تهران است اما دقت کنید این هزینه‌ها، سرمایه‌ای است چراکه ما در مرزها سرویس بهداشتی و حمام ساخته‌ایم و حالا به جهت آماده بودن زیرساخت‌ها هزینه‌ها سال به سال کمتر می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: درست می‌گویید که بیش از اعتبار مصوب هزینه کرده‌ایم و خود من به اعضای شورای چهارم نامه نوشتم که 10 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم که به دلیل آماده کردن زیرساخت‌ها بوده است.

عبداللهی افزود: دقت داشته باشید که یک پنجم زائران کربلا ایرانی هستند و این اقدامات شهرداری برای پاسخگویی هرچه بهتر به زائران بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا