خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترکیب مطلوب حزب دموکرات برای انتخابات 2020

اكبر مختارى در سایت نواندیش نوشت: سرانجام جو بایدن تردیدها را برای حضور در کمپین انتخاباتی حزب دموکرات کنار گذاشت و وارد کارزار انتخابات ۲۰۲۰ گردید که به غایت سخت و پیچیده پیش بینی میشود.

حضور بایدن نسبتا کهنسال و باتجربه سیاسی به کمپین انتخاباتی حزب دمکرات جلوه متفاوتی خواهد بخشید کمپینی که اکثریت قاطع آن را دمکراتهای چپ گرا تشکیل داده اند و حالا با حضور سیاستمداری با گرایش راست میانه مبارزات درون حزبی حزب دمکرات شکلی جدیتر به خود میگیرد.

حضور بعنوان معاون رییس جمهور باراک اوباما اگرچه بعنوان نکته مثبت بایدن در پذیرش میان بدنه میانی حزب دمکرات میتواند مفید افتد لیکن در برابر چالشی جدی برای او در برابر رییس جمهوری خواهد بود که مخالفتش با باراک اوباما و تصمیماتش فراتر از امر سیاسی گشته و گاه رگ و بوی تنفر گرفته است.

اگرچه تجربه سی و پنج سال سناتوری ایالت دلاور از بایدن سیاستمداری کارکشته ساخته است لیکن شخصیت محافظه کار او سبب گردیده است که در میان جوانان حزب دمکرات که علایق تحول خواهانه شان بسیار قویست محبوبیت بالایی نداشته باشد.

حزب دمکرات برای پیروزی بر دونالد ترامپ تهاجمی نیازمند رویکردی متضاد با اوست که بتواند تفاوت جدی را به نمایش بگذارد و برنی سندرز برای نشان دادن این رویکرد جدید قابلیت بیشتری را دارد.

جو بایدن تفاوت معناداری با هیلاری کلینتون از نظر فکری ندارد و هردو به بخش راست میانه حزب دمکرات تعلق دارند.
از سوی دیگر میانگین جامعه آمریکا نگاه مثبتی به چپ گرایی رادیکال ندارد.

برای پیروزی بر ترامپ نیازست دوقطبی فراتر از دوقطبی هیلاری و ترامپ ایجادشود تا حامیان حزب دمکرات از جوانان چپ گراتر تا میان سالان راست گراتر حضور یابند تا بتواند مانع پیروزی ترامپی شوند که این روزها وضعیت مساعدی برای پیروزی دوباره دارد.

کاتولیک مذهب بودن جو بایدن و علاقه مندی جدی اش به یهودیت میتواند او را متمایز جلوه دهد .

بایدن اگر بتواند سندرز را پشت سرگذارد بهتر است او را بعنوان معاون خویش برگزیند تا بتواند تمام دمکراتهای امریکا را از جوان تا کهنسال پشت سر خویش جمع کند تا بتواند موفق گردد و در برابر اگر برنی سندرز بتواند کاندیدای نهایی حزب دمکرات باشد باید شخصی چون بایدن از بخش راست میانه رادر کنار خود داشته باشد تا جریانات سرمایه داری نزدیک به حزب دمکرات از رگه های قوی چپ گرایی سندرز احساس نگرانی نکنند.

در نهایت باید گفت چه برنی سندرز و چه جو بایدن بتواند در مرحله مقدماتی حزب دمکرات پیروز شوند بدون اجماع نخواهند توانست که ترامپ نسبتا قوی امروز را پشت سر گذارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا