خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبکه سه از طنز خالی شده است!

شبکه سه سیما سال‌هاست که به عنوان خاستگاه جدی تولید و پخش سریال‌های طنز شناخته می‌شود. در حقیقت بیان مسائل و مشکلات اجتماعی و ایجاد فضای مفرح از طریق «طنز» یکی از مأموریت‌های محوری مجموعه‌های تلویزیونی در این شبکه بوده است؛ این در حالی است که در کنار افت کمی و کیفی سریال‌ها که شامل حال تمام شبکه‌ها می‌شود، به نظر می‌رسد سیاست شبکه سه در قبال ساخت سریال‌های طنز مدتی است که تغییر کرده و به ندرت شاهد تولید و پخش مجموعه‌هایی از این دست هستیم که اتفاقا از جمله پرمخاطب‌ترین‌ها هم محسوب می‌شدند.

به گزارش ایسنا، شبکه سه سیما این روزها به پخش سریال‌هایی اقدام می‌کند که با سال‌هایی که مجموعه‌های طنز مشهور تلویزیون محصول این شبکه بود، فاصله گرفته است.

از سریال‌هایی نظیر «طنز ۷۷»، «ببخشید شما»، «۹۰ شب»، «پلاک ۱۴»، «نقطه چین»، «جایزه بزرگ»، «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «مرد هزار چهره» و «مرد دو هزار چهره» که مهران مدیری آنها را کارگردانی کرد گرفته تا مجموعه‌هایی چون «بدون شرح»، «زیر آسمان شهر»، «بزنگاه»، «ساختمان پزشکان»، «شمعدانی» و … که حضور برخی دیگر از طنزپردازان نظیر رضا عطاران، سروش صحت، مهران غفوریان و سعید آقاخانی در تلویزیون را به همراه داشت.

اما این روزها به‌رغم تعریفی که برای شبکه سه سیما با عنوان «شبکه جوان» در نظر گرفته شده است، آنتن این شبکه با مینی‌سریال‌ها و سریال‌های تکراری پر می‌شود و خبری هم از پخش سریال‌ جدید طنز نیست.

مدیران وقت شبکه علت این امر را مشکلات مالی عنوان کرده‌اند. مهدی روشن‌روان ـ مدیر وقت گروه فیلم و سریال شبکه سه ـ که امروز رسما جای خود را به مدیری جوان داد، قبل از رفتن از این سمت به ایسنا گفته بود که وضعیت سریال طنز در تلویزیون خوب نیست.

اینگونه است که شبکه سه سیما با پخش سریال‌های قدیمی طنز از جمله مجموعه‌ «در حاشیه» مهران مدیری، سعی در نگه داشتن مخاطب جوان خود دارد.

از میان سریال‌های طنز شبکه سه سیما که در سال گذشته تولید و پخش شد، می‌توان به «دیوار به دیوار» اشاره کرد این سریال نوروز ۹۶ به روی آنتن رفت.

شبکه سه اندکی پس از نوروز ۹۶، پخش سریال‌های جدیدی را آغاز کرد و در طول این یک سال مجموعه‌های «چرخ و فلک»، «روزهای بهتر (مجموعه اپیزودیک)، «عمودی‌ها»، «عقیق»، «پنچری»، فصل دوم سریال «لیسانسه‌ها» و سریال «آنام»روانه آنتن شدند و تعداد سریال‌های کمدی‌ در نهایت به عدد چهار رسید که در مقایسه با ادوار گذشته رقم قابل توجهی نیست.

سامان مقدم و گروهش در ادامه تصمیم به ساخت فصل دوم سریال «دیوار به دیوار» گرفتند که در نوروز ۹۷ این سریال پخش شد.

در سال جدید تولید و پخش سریال‌های طنز در این شبکه به گونه‌ای دیگر رقم خورد. از آن نمونه می‌توان به مجموعه «لیسانسه‌ها» اشاره کرد که اتفاق خوبی را در این شبکه به لحاظ جذب مخاطب رقم زد. پس از پایان سریال سروش صحت از سوی سازندگان و شبکه اعلام شد قرار است فصل جدید لیسانسه‌ها ساخته شود اما با توجه مشکلات مالی، ساخت و پخش آن به سال آینده موکول شد.

بعد از پخش سریال «رهایم نکن» که در ایام رمضان به روی آنتن رفت، شبکه سه سیما درگیر جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه و پوشش مسابقات آن شد. بعد از جام جهانی هم این شبکه آنتن خود را با سریال‌های تکراری و مینی‌سریال‌های نه چندان جذابی پر کرده است که همچنان هم پخش آنها ادامه دارد.

بر اساس این گزارش ایسنا، مشکل ضعف کمی و کیفی مجموعه‌های نمایشی این روزها فقط شامل حال شبکه سه سیما نمی‌شود و سایر شبکه‌ها از جمله شبکه یک و شبکه تهران نیز با مشکلاتی از این دست مواجه هستند. این در حالی است که برای تلویزیونی که رقابت با رقبا را از اولویت‌های اصلی خود می‌داند، پیروزی در عرصه نمایش به عنوان یکی از ساختارهای مهم جذب مخاطب بسیار مهم تلقی می‌شود و برای برون رفت از این وضعیت باید هر چه زودتر فکری بیندیشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا