خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روابط نامتعارف» در دانشگاه علوم پزشکی قم

روابط نامتعارف اداری و سوء مدیریت و تضاد منافع برخی مسوولان و پزشکان بومی قم با اصل خدمت رسانی به بیماران باعث ترک قم توسط متخصصان طب اورژانس اعزامی از وزارت بهداشت شد. این پزشکان از سوی وزارت بهداشت برای بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیماران در طرح تحول سلامت به استان قم اعزام شده بودند.

به گزارش انصاف نیوز، روزنامه ی محلی «صفاییه» در قم، با اعلام این خبر نوش: شنیده شده است اخیرا هفت نفر از متخصصان طب اورژانس به علت آنچه که عدم همکاری و تبانی پزشکان عمومی با سیستم مدیریتی بیمارستان اعلام شده از خدمت رسانی به بیماران در بیمارستانهای شهر مقدس قم باز مانده و در نهایت و پس از 8 ماه تلاش برای اصلاح روند موجود، مجبور به ترک قم شده اند!

وظیفه ی متخصصان طب اورژانس، استقرار در اورژانس و ارائه ی خدمات تشخیصی و درمانی سریع و تخصصی به همه ی بیماران اورژانسی تا پایدار شدن بیمار است. هدف غائی وزارت بهداشت تامین نیروی متخصص برای تمامی اورژانس های بیمارستانی کشور است.

در پاییز سال 94 وزارت بهداشت تعدادی از متخصصان اورژانس را برای ارتقای کیفیت خدمت رسانی، به بیماران اورژانسی به استان قم اعزام کرد و چند نفر از آنان مسوول اصلاح سیستم اورژانس بیمارستان «کامکار – عرب نیا» شدند که پیش از آن توسط پزشکان عمومی اداره می شد. اما بنا به گزارشی که از پرسنل این بیمارستان رسیده کارشکنی ها و مقاومت های سیستم سنتی و عدم همکاری مدیران باعث عدم اجرای آیین نامه ها و مصوبات وزارت بهداشت در این مرکز درمانی شده و در نهایت متخصصان اعزامی طب اورژانس از اصلاح روند خدمت رسانی در اورژانس بیمارستان ناامید شده و مجبور به ترک استان قم شده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. واقعا متاسفم. من چند روز پیش مادرم رو در حالت تنگ نفس شدید بردم کامکار، پزشک اورژانس گفت متخصص نداریم ببریدش بیمارستان شهید بهشتی، حتی براش اکسیژن هم نگذاشتن و نمیدونید با چه حالتی برداشتم و بردمش شهد بهشتی و اونجا متخصصها به دادش رسیدن

  2. یعنی منافع شخصی آقایون مسوول بر جان بیماران ارجحیت داره؟! ظاهرا هر بیمارستانی متخصص اورژانس نداره، حالا چند نفر متخصص از طرف وزارت بهداشت اعزام شدن به قم اونوخ باید اینجوری فراریشون بدن؟!

  3. هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک. مسوولین سلامت مردم اینجوری مراقب ملت هستن!

  4. من خودم تو بیمارستان کامکار کار میکنم متخصصای طب وقتی بودن با اینکه کار ما زیاد میشد ولی برای مریضا خیلی خوب بود و مریض بدحال واقعا وقتی وارد اورژانس میشد سریع متخصصا میدیدنش و براش کار انجام میدادیم از وقتی دیگه نیستن پزشکای عمومی از پس مریضا برنمیان و برا همه شون ویزیت متخصصای دیگه میزارن و تا متخصص داخلی یا عفونی یا قلب بیاد کلی وقت مریض تلف میشه و خدا میدونه چه بلایی سرش میاد آخه چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا