خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش محمود صادقی به مصوبه پرحاشیه‌ی آیین نامه انضباطی

«ورود به حریم خصوصی باشد خلاف قانون اساسی است»

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی تغییرات مطرح شده از سوی وزارت علوم در آیین نامه‌ی انضباطی دانشجویان به خبرنگار انصاف نیوز گفت: از لحاظ محتوایی من از این تغییرات اطلاعی ندارم اما اگر مستلزم ورود به حریم خصوصی دانشجویان باشد از این جهت با قانون اساسی مغایرت دارد.

محمود صادقی حقوق‌دان و نماینده‌ی مجلس درباره‌ی خبر «افزودن تخلف در فضای مجازی به آیین نامه‌ی انضباطی»، به خبرنگار انصاف نیوز: متن مصوبه‌ای هم اگر باشد هنوز از آن اطلاع دقیق ندارم. از معاونت پارلمانی وزارت علوم خواستیم در این‌باره توضیح دهد. ولی کلیت این است که خلط کردن حوزه‌های حقوقی با هم اشتباه است. مسایل انضباطی به تخلفات دانشجو یا استاد در محیط دانشگاه محدود می‌شود. اگر بخواهیم مسایل بیرون از دانشگاه و فضای مجازی را به این حوزه بکشانیم، خلاف تقسیم‌کاری است که در حیطه‌های حقوقی صورت گرفته. از لحاظ محتوایی هم من از این تغییرات اطلاعی ندارم. اگر مستلزم ورود به حریم خصوصی دانشجویان باشد از این جهت با قانون اساسی مغایرت دارد.

او درباره‌ی با اقدام مجلس شورای اسلامی در اینباره گفت: مجلس در حد سوال غیررسمی از وزارت علوم در اینباره پرسیده است که پاسخ بدهند و ببینیم اتفاقی که افتاده چه بوده تا براساس آن واکنش مناسب انجام داده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا