خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاریجانی: وضعیت منطقه به سود آمریکا و اسرائیل است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه داعش بر پایه جنگ‌افروزی شکل گرفته است، گفت: وضعیت منطقه به گونه‌ای است که آمریکا و اسرائیل سود می‌برند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جشن وحدت در سایه میلاد رحمت و مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی اظهار کرد: تشکیل دانشگاهی در کنار حوزه علمیه که بتواند به مطالعه ادیان و مذاهب اهتمام داشته باشد امری مهم بود و امروز شاهد بالندگی چنین دانشگاهی در قم هستیم.
وی با اشاره به ضرورت مطالعه ادیان و مذاهب تصریح کرد: توجه به این امر از جنبه‌های مختلف مورد تاکید است؛ در گذشته در شرق و غرب جدال‌هایی رخ می‌داد و افراد متعصب با یکدیگر جنگ می‌کردند و امروز نیز شاهد هستیم که تعصب‌های جاهلانه و نگاه‌های نادرست نسبت به دین چه فضاحتی را به دنبال داشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با نگاهی به این وضعیت در می‌یابیم که تحقیق و پژوهش و مطالعه در ارتباط با ادیان و مذاهب از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تصریح کرد: امروز وضعیت منطقه موجب شده است که انرژی‌های بسیاری از کشورهای اسلامی هدر برود و سود این وضعیت را آمریکا و اسرائیل می‌برند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه داعش بر پایه جنگ افروزی شکل گرفته و ممکن است که سران آنها هدایت شده باشند خاطرنشان کرد: البته بدنه آنها عقایدی دارند و این مسئله نشان می‌دهد که باید کاری جدی و علمی انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه نزاع‌ها موجب بروز مشکلات بسیاری در جهان اسلام شده است تصریح کرد: ما حتی شاهد این هستیم که این نزاع‌ها را به شبکه‌های تلویزیونی خود نیز کشیده‌اند.
لاریجانی تصریح کرد: ادیان در دنیا جمیعت عظیمی را زیرپوشش خود قرار داده و نقاط اشتراک بسیاری دارند و این ظرفیت نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین رکن یک تفکر دینی این است که مردم به چه سمتی هدایت می‌شوند و باید اشتراکات را مورد توجه قرار داده و اصل و اساس را بر پایه همزیستی مسالمت آمیز قرار داد نه تفرقه.
وی با تاکید بر اینکه تقرب به ادیان باید با نگاه عقلانی همراه باشد یادآور شد: باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که همه ادیان نگاه و گرایشی عرفانی دارند و اگر علاوه بر مسائل عقلانی به عرفان‌ها نیز توجه داشته باشیم نتایج مطلوبی عاید ما خواهد شد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه باید گفت‌وگوی ادیان ما زنده باشد گفت: از نظر اجتماعی در دنیای امروز به نگاه گفت‌وگوی ادیان نیازمند هستیم و باید خلأها در این بخش برطرف شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا