خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابتکار: مشکل آب در کشور تا حدودی برطرف شده است

معاون رئیس جمهوری می‌گوید: با وقوع بارندگی های اخیر می توان گفت که به لطف خداوند مشکلات مربوط به آب تاحدودی در کشور برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در آئین نشست زنان ایثارگر در باغ گیاه شناسی ملی ایران افزود: حادثه سیل اخیر مناطقی از کشور را در برگرفت اما با همت دستگاه های دولتی و نظامی اقدامات بسیاری انجام شده و این مناطق تاحدودی از بحران خارج شده اند.

وی اضافه کرد: در کنار این سیل که آسیب هایی برای کشور داشت، اتفاق عظیمی به نام همدلی مردم رخ داد که به ناگاه از گوشه و کنار ایران همه مردم عاشقانه برای کمک به هموطنان خود به پا خاستند که یک رویداد شگفت انگیز بود.

ابتکار گفت: در این حادثه دیدیم که نخستین کمک ها از سوی مردم سرپل ذهاب که خودشان از زلزله آسیب دیده بودند ارسال شد و این زیبایی ایثار و روح فداکاری است که در مردم ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: این سیل آسیب هایی را وارد کرد اما به طبیعت ایران نیز خدمات زیادی ارایه داد که با یک ارزیابی 80 میلیارد متر مکعب آب وارد کشور شد.

رئیس پیشین سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: به دنبال این بارش ها، پنج کلانشهر و صدها روستای کشور که بحران کم آبی داشتند ، این مشکل برطرف شده است.

ابتکار با بیان اینکه این بارش ها معجزه الهی بود، اظهار داشت: اکنون سدهای کشور ما که روزی تنها 20 یا 30 درصد آب داشتند بیش از 90 درصد آب دارند.

وی افزود: این لطف خداوند بود که ابتدا جواب دشمنان را داد، افرادی مانند ترامپ که در سخنرانی هایش مطرح می کرد که ایران بر اثر خشکسالی فرو خواهد پاشید یا فردی مانند نتانیاهو که بیان می کرد راه حل برطرف شدن بحران آب پیش من است.

وی ادامه داد: مردم ایران در حادثه سیل فداکارانه پای کار آمدند و سرمایه اجتماعی ایران افزایش یافت، برآیند این حادثه این بود که با وجود همه مشکلات و آسیب ها این همدلی ایجاد شد که لطف خدا بود، نه طراحی مدیران و نه کار دولتی ها بود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: این بارش ها هدیه و لطف خدواند بود که به واسطه خون شهدا و صبر و ایثارگری خانواده شهدا به کشور ما عنایت شد.

وی با اشاره به تحریم های دشمنان و مشکلات اقتصادی کشور بیان داشت: امیدوارم لایق باشیم تا از این آزمون سربلند بیرون آمده و دولت بتواند وظایف خود را انجام دهد و در کنار مردم از این شرایط و دشواری ها عبور کنیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود به ایثارگری شهدا و خانواده هایشان اشاره کرد و گفت: برنامه های مختلفی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص یادآوری نقش و جایگاه شهدای بزرگوار و ایثارگری خانواده هایشان داریم.

ابتکار افزود: در جامعه امروزی ما اگر آرامش و امنیتی داریم و در بسیاری از شاخص ها با وجود جنگ اقتصادی و روانی دشمنان پیشرفت های خوبی به دست آورده ایم همه مدیون فداکاری شهدا و ایثارگری خانواده هایشان است و هرگز نباید فراموش کنیم که ریشه های ما در کجا هستند.

وی ادامه داد: شهدا در واقع ریشه های ما هستند و از وجود خودشان گذشتند و این ریشه ها هستند که امروز کشور ما را نگه داشته اند.
ابتکار گفت: با وجود تمام توطئه های دشمنان، امروز یاد و خاطره شهدا است که موجب خنثی شدن توطئه ها و پیشرفت ما شده و باید دین خود را به آنان ادا کنیم.

وی افزود: یک بخشی از این ادای دین در یادآوری یاد و خاطره شهدا و بخش دیگر در توجه به خانواده های آنان است که دولت و بنیاد شهید به این مساله توجه ویژه ای دارند، تا جایی که کاستی هایی در این بخش وجود دارد که باید جبران شود.

معاون رئیس جمهوری گفت : ما نیز به سهم خودمان تلاش مان را خواهیم کرد چرا که مطالبات این قشر از جامعه به حق است که به آنها هر چه بیشتر باید توجه شود.

ابتکار اظهار داشت: بحث دیگری که مورد توجه ما است توجه به دوران دفاع مقدس و ایثارگری ها و اینکه چه آثاری برای کشور ما دارند، اینکه در قبال این مساله چه وظایفی داریم و چگونه می توانیم این مساله را در جامعه امروزی با نسل جوان کنونی پیوند و آن را مدیریت کنیم.

وی گفت: در این خصوص نشست ها و پژوهش هایی در معاونت داشته ایم، پژوهش هایی در حوزه ایثارگران صورت گرفته و جهت گیری های ما بیشتر توجه به آسیب ها است و اینکه چگونه می توان به لحاظ اجتماعی و روانشناختی این آسیب ها را مدیریت کنیم.

ابتکار افزود: این موضوع یکی از رویکردهای معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است و تاکنون نیز نشست های خوبی در حوزه ایثارگران، خانواده ها و آسیب ها داشته ایم که این روال را ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: از پژوهشگران این حوزه دعوت می کنیم تا با رویکرد عمل گرایانه و اینکه چه اقداماتی در این زمینه به خصوص برای نسل های آینده می توانیم انجام دهیم پای کار بیایند.

ابتکار گفت: نسل های آینده که میراث دار این گوهرهای معرفتی هستند در صورتی که شناخت کافی یا تعلق خاطر واقعی به آرمان های شهدا نداشته باشند و ارتباط بین نسلی برقرار نشود چگونه می توانند این میراث را به سرانجام برسانند.

وی افزود: قالب گفتمان بین نسلی نیز یکی از رویکردهای معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده است چرا که نسل امروز نیاز دارد تا این مسایل را درک کند و درصد بالایی از جمعیت ایران دوران انقلاب و حماسه دفاع مقدس را تجربه نکرده اند تنها در قالب کتاب یا فیلم یا تجربه زیسته که از خانواده ها شروع می شود چیزهایی را شنیده اند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: نیاز است تا این تجربه زیستی از خانواده ها به جامعه به خصوص برای جوانان به درستی منتقل شود تا ارزش های نهادینه شده مردم ایران همواره حفظ کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت باغ ملی گیاه شناسی ایران اشاره کرد و گفت: زحمات مجموعه محققان وپژوهشگران این باغ ملی ستودنی است .

ابتکار افزود: این باغ برای طبیعت، محیط زیست، جنگل ها و مراتع کشور بسیار ارزشمند و مهم است.

وی گفت: باغ ملی گیاه شناسی ایران از ذخایر علمی و پژوهشی کشور است و این موسسه و دیگر موسسه هایی که مدیریت می کنند تا این مجموعه تنوع گیاهی و ژن ایران حفظ شود اقدامشان بسیار ارزشمند و از سوی دولت نیز مورد توجه و قدردانی است.

در پایان این مراسم کاشت نهال یادبود شهدا در باغ ملی گیاه شناسی ایران انجام شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا