خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش / برندهای ال جی و سامسونگ در بازار ایران حضور پر قدرتی دارند

در روزهای اخیر خبری درباره‌ی خروج لوازم خانگی برندهای ال جی و سامسونگ از بازار ایران منتشر شد که در ادامه مدیر نمایندگی سامسونگ در ایران گفت این خبر تکذیب می‌شود و با قدرت در بازار ایران حضور خواهیم داشت.

خبرنگار انصاف‌نیوز برای بررسی این موضوع به خیابان جمهوری و پردیس چارسو، مرکز عمده نمایندگی‌های بازار لوازم خانگی این دو برند رفت تا از احتمال خروج و ماندگاری در بازار اطلاعاتی کسب کند.

متن کامل گزارش را در زیر می‌خوانید:

نمایندگی‌ال‌جی و سامسونگ در پردیس چارسو

مدیر نمایندگی ال جی در پردیس چارسو در پاسخ به سوال خبرنگار انصاف‌نیوز درباره‌ی خروج یا عدم خروج این برند لوازم خانگی از ایران گفت: این خبر خروج که منتشر شد بلافاصله توسط مدیر نمایندگی سامسونگ در ایران تکذیب شد. نماینده‌ی ال‌جی در ایران هم این خبر را رد می‌کند به دلیل اینکه این برند محصولات جدید را خریداری کرده و به‌زودی از گمرک جنوب آزاد شده و تا دو الی سه روز آینده به دست ما می‌رسد.

او همچنین افزود حتی این برند محصولات بعدی را هم در 2 ماه آینده خریداری کرده و به مرور خواهد آمد.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت واردات نسبت به سال گذشته چه مقدار کاهش یا افزایش داشته گفت: واردات یک پنجم شده، یعنی اینکه سال گذشته که یخچال ساید بای ساید برای این نمایندگی 5 عدد می‌آوردند در حال حاضر فقط یک عدد آورده می‌شود. اوضاع واردات خیلی تعریفی ندارد.

همچنین ادامه داد: ما قرارداد سالیانه داریم و هر سال برای مذاکره مدیران ارشد به این دو برند می‌روند تا برای ادامه‌ی همکاری و همچنین وضعیت فروش به بحث بپردازند. همچنین تاکید کرد همچنان وضعیت سال آینده مشخص نیست چراکه روند فروش در سه ماهه‌ی اول سال جدید مشخص می‌کند که آیا ادامه‌ی همکاری میسر است یا خیر.

او درباره‌ی قدرت خرید این برند توسط مردم گفت: ال‌جی سال‌هاست که مشتریان زیادی از مردم را در اختیار دارد و با وجود وضع گرانی و همچنین بازار ارز اما قدرت خرید در توان مردم است و فروش خود را دارد.

مدیر فروش لوازم خانگی نمایندگی سامسونگ در پردیس چارسو نیز حاضر به پاسخگویی در اینباره نشد.

نمایندگی‌های سامسونگ و ال‌جی در خیابان جمهوری

خبرنگار انصاف‌نیوز به نمایندگی‌های سامسونگ و ال‌جی خیابان جمهوری رفت و با تعدادی از آنها گفت‌وگو کرد که در زیر می‌خوانید:

یکی از نمایندگان ال‌جی درباره‌ی خروج این برند گفت: شایعه‌ای بیش نیست به دلیل اینکه این خبر کاملا تکذیب شده و حضور ال‌جی و سامسونگ کاملا تامین کننده‌ی بازار ایران است و خروج این دو برند به منزله‌ی بیکاری خیلی از جوانان است.

او درباره‌ی وضعیت فروش این برند گفت: پارسال 100 درصد فروش داشتیم اما امسال صفر، هیچ فروشی نداشتیم و کاملا وضعیت فروش غیر قابل باور است.

مدیر نمایندگی سامسونگ درباره‌ی خروج این برند گفت: لوازم خانگی سامسونگ در  حال حاضر به هیچ عنوان فروشی ندارد. به دلیل گرانی و بازار ارز فعلا این روند به ضرر وارد کننده و تولید کننده است. اما درباره‌ی خروج این برند این شرکت قصد خروج از ایران را ندارد، به دلیل اینکه فروش بالای محصولات سامسونگ تضمین می‌کند در ایران بماند.

همچنین این فرد درباره‌ی روند کاهش تولید و واردات به ایران گفت: واردات برای این نمایندگی امسال کاملا نصف شده و به هیچ عنوان رضایت بخش این نمایندگی نیست.

پاناسونیک: وضع خراب است/ بوش: جوابگو نیستیم

خبرنگار انصاف‌نیوز درباره‌ی وضعیت تولید و واردات برندهای دیگر به سراغ برند پاناسونیک و بوش رفت که مدیر فروش نمایندگی خیابان جمهوری به خبرنگار انصاف نیوز گفت به دلیل دستور مدیرکل نمایندگی بوش در ایران حق مصاحبه نداریم.

یکی از مدیران فروش نمایندگی پاناسونیک در جواب سوال وضعیت فروش و همچنین تولید و واردات این برند در ایران گفت: وضعیت فروش کدام برند در ایران خوب است که وضعیت پاناسونیک خوب باشد. این برند در دهه‌ی قبل بهترین نمایندگی برند خارجی در لوازم خانگی ایران شد اما در این دهه برند سامسونگ و ال‌جی در بازار لوازم خانگی 60 بازار را قبضه کرده‌اند.

وی افزود: فروش این برند بسیار پایین آمده چرا که عموم برند ال‌جی و سامسونگ را می‌پسندند و کمتر به سراغ پاناسونیک می‌آیند.

در ادامه یک مدیر ال‌جی درباره‌ی خروج این برند از بازار ایران به انصاف نیوز گفت: تا حالا چنین خبری نشنیدم و از اساس کذب محض است؛ وقتی ال‌جی بازار لوازم خانگی را در دست دارد چرا باید از ایران خارج شوند؟!

یکی دیگر از نمایندگی‌های ال‌جی در مواجهه با سوال خبرنگار انصاف‌نیوز درباره خروج این برند از ایران گفت: این اخبار چرت را چرا منتشر می‌کنید. خیر وضع فروش و واردات خیلی خوب است.

برند ایرانی لوازم خانگی: وضع ما نسبت به برندهای خارجی خراب است

مدیر نمایندگی یک برند ایرانی در خیابان جمهوری به خبرنگار انصاف نیوز گفت وقتی برندهای بزرگی مثل سامسونگ و ال‌جی حضور پرقدرتی دارند برند ایرانی حضور خیلی کمرنگی دارد.

او در پاسخ به وضعیت تولید گفت: تولیدی این برند ایرانی خیلی کم شده، به این علت که کارخانه در آستانه‌ی ورشکستگی است اما به زور نفس می‌کشد. قطعات تولیدی و نداشتن بودجه‌ی کافی و اهمیت ندادن دولت به این بخش صنعتی باعث شده این برند در سبد خرید مردم قرار نگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا