خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امکان ورود به تونل در دست ساخت آزاد راه تهران-شمال نیست

ایسنا نوشت: در حال‌ حاضر به دلیل غلظت بیش از حد گاز متان درون تونل در دست ساخت آزاد راه تهران-شمال در محور کندوان که روز گذشته (سه‌شنبه) دچار انفجار شده بود، امکان ورود به تونل فراهم نیست و قرار بر این است که با ایجاد مسیر گاز همراه با هوای وارد شده از جبهه جنوبی حرکت کرده و از جبهه شمالی خارج شود؛ موضوعی که حدود دو الی سه روز زمان می‌برد تا پس از آن بتوان علت حادثه را به طور دقیق مشخص کرد.

شجاع میرزایی مسئول هماهنگی پروژه آزادراه تهران-شمال در مورد آخرین وضعیت تونل در دست ساخت این آزاد راه در محور کندوان که روز گذشته (سه‌شنبه) به دلیل نشت گاز متان و دچار انفجار شده بود، اظهار کرد: در ابتدای امر قرار بر این بود که جت فن‌ها به منظور خروج هوای آلوده در حال فعالیت شوند تا دود از تونل تخلیه شود، اما این مسئله میسر نشد و غلظت گاز متان درون تونل به حدی است که امکان وارد شدن به آن وجود ندارد، چرا که میزان گاز بیش از حد استاندارد است و فعلاً در تونل بسته شده است.

وی ادامه داد: ورود و خروج به تونل نداریم و منتظر هستیم تا بتوانیم از جبهه جنوبی با وارد کردن هوا گاز را از جبهه شمالی خارج کنیم و بر اساس طرح مشاور قرار بر این است که از جبهه جنوبی مسیر هوا وارد شده و همراه با گاز از جبهه شمالی خارج شود.

مسئول هماهنگی پروژه آزادراه شمال با بیان این که پس از خروج گاز متان می‌توانیم وارد تونل شویم و بررسی‌های خود را به منظور علل سانحه آغاز کنیم، گفت‌: باز کردن مسیر زمان بر است و نیازمند پاکسازی تونل هستیم تا امکان ورود به آن فراهم شود، بنابراین همه چیز به وضعیت درون تونل بستگی دارد و به نظر می‌رسد که حدود دو الی سه روز این وضعیت زمان ببرد.

وی در مورد آخرین وضعیت مجروحان سانحه نیز، اظهار کرد: در ابتدای امر پنج نفر درون تونل محبوس و سه نفر نیز دچار سوختگی شدید شدند که در ادامه آنها را به خارج از تونل منتقل کردند. پس از آن نیز پنج نفری که درون تونل حبس شده بودند با عملیات امدادی از تونل خارج شده و نجات پیدا کردند اما سه کارگری که دچار سوختگی شدید شده بودند، متأسفانه فوت کردند. همچنین پنج نفری که در درون تونل محبوس شده بودند در بیمارستان بستری شده و تحت درمان هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا