خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر جو بایدن درباره‌ی استیضاح ترامپ

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا معتقد است چنانچه کاخ سفید و جمهوری‌خواهان در تلاش دموکرات‌ها برای انجام تحقیقات به دست بازرس رابرت مولر روی مسائل “حل نشده” مانع‌تراشی کنند، کنگره باید استیضاح ترامپ را به جریان بیندازد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به برنامه “صبح بخیر آمریکا” در شبکه ای‌بی‌سی گفت دموکرات‌ها “هیچ جایگزینی” ندارند جز اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را استیضاح کنند و این در صورتی است که او تحقیقات کنگره با موضوع “مانع‌تراشی در اجرای عدالت” از طریق اخراج جیمز کومی و تلاش برای اخراج رابرت مولر را متوقف کند.

بایدن که رسما به رقابت انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ورود کرده است، گفت: مواردی در این گزارش وجود دارد، هفت یا هشت مورد که حل نشده باقی مانده است و او تمایلی ندارد که تحقیقاتی روی آنها انجام شود. کنگره باید آن را پیگیری کند. در حقیقت اگر آنها مانع تحقیقات شوند، چاره‌ای نیست جز اینکه قانونگذاران به راهکار دیگری طبق قانون اساسی متوسل شوند که استیضاح است. اما وظیفه من در حال حاضر این است که اطمینان حاصل کنم او به عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا باز نمی‌گردد.

پیشنهاد بایدن در شرایطی مطرح می‌شود که سناتور کامالا هریس، رقیب دموکرات او در انتخابات ۲۰۲۰ هم تاکید دارد کنگره باید فرایند استیضاح را هم‌اکنون آغاز کند. او در مراسمی گفت: مدارک مستدلی وجود دارد که نشان می‌دهد ترامپ و دولتش در اجرای عدالت مانع‌تراشی می‌کنند. معتقدم کنگره باید گام‌هایی در مسیر استیضاح بردارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا