خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چالش بر سر انتخاب استاندار جدید گلستان

محتمل‌ترین گزینه‌ها: رضا هاشمی یا محمد غراوی

علی‌رغم اجماع رسمیِ احزاب اصلاح‌طلب و حامی دولت با مجمع نمایندگان استان گلستان و توصیه‌ی مصرانه‌ی آیت‌الله نورمفیدی بر سر چند گزینه‌ی مشخص برای استانداری گلستان، اخبار رسیده حکایت از انکار وزیر کشور و اصرار او بر انتصاب یکی از نزدیکان خود برای این منصب دارد. این چالش همزمان با سفر وزیر کشور به گلستان جدی‌تر شده است.

بنا بر گزارش دریافتی انصاف نیوز، طی هفته‌های گذشته، شورای احزاب اصلاح‌طلب استان گلستان طی جلسات و رایزنی‌های طولانی مدت با تهیه لیستی از سه نفر از چهره‌های این استان و معرفی آن‌ها به مجمع نمایندگان گلستان خواستار انتصاب یکی از آن‌ها به عنوان استاندار شدند. در این لیست نام محمدرضا صالحی (استاندار پیشین خراسان)، عبدالله میراکبری (مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور)،‌ و یغمور قلی‌زاده (نماینده سابق مجلس) دیده می‌شد. تاکید و رأی اول این اجماع بر نام محمدرضا صالحی بوده است.

مجمع نمایندگان گلستان نیز با بررسی این فهرست و طی رایزنی‌های بعدی با اضافه کردن دو نام دیگر از جمله محمود سالاری، فرماندار فعلی رامیان، و محمد غراوی،‌ سرپرست فعلی استانداری گلستان، فهرستی ۵ نفره را تشکیل و طی نامه‌ای رسمی به وزارت کشور ارسال کرد.

پس از آن نیز آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه،‌ طی نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی‌فضلی،‌ وزیر کشور،‌ خواستار انتصاب استاندار از میان این فهرست مورد اجماع نیروهای فعال استان شد. وی در نامه‌ی خود نوشته بود: «اینجانب مصلحت را دراین می‌دانم که بر اساس ضوابط، آن وزارت کریمه یکی از این عزیزان (افراد پیشنهادی مجمع نمایندگان استان گلستان) منتخب حضرتعالی هم قرار گیرد.»

اما خبرهای بعدی از مخالفت رحمانی‌فضلی با گزینه‌های این لیست و اصرار بر انتصاب شخصی به‌نام سیدمحمدرضا هاشمی، معاون فعلی استانداری قم،‌ برای استانداری گلستان حکایت داشت. وی از بستگان و نزدیکان رحمانی فضلی است. یک فعال رسانه‌ای اهل قم به انصاف نیوز می‌گوید که آقای هاشمی از نیروهای منتسب به اصولگرایان بوده اما در دوران معاونت استانداری قم مشی میانه‌روی در پیش داشته است.

در جلسه‌ی اخیر نمایندگان استان گلستان با وزیر کشور، رحمانی‌فضلی مجددا بر گزینه‌ی مورد نظر خود اصرار کرده و گزینه‌های موجود در فهرست اجماعی از جمله محمدرضا صالحی،‌ که بیشتر مورد تاکید جریان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرای گلستان بوده، را مورد مخالفت قرار داده است. وی به صراحت به نمایندگان حاضر در جلسه گفت: «اگر کسی می‌خواهد گزینه‌ای دیگر را معرفی کند، می‌تواند خود نام آن را به هیات دولت بفرستد.»

طی روزهای گذشته،‌ در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گلستان واکنش منفی به انتشار این خبرها پیرامون انتصاب گزینه غیربومی و غیراصلاح‌طلب برای استانداری افزایش یافته و شخصیت‌ها و گروه‌های مرجع نیز طی هشدارهایی به وزارت کشور از عواقب منفی انتصاب مورد نظر وزیر سخن گفته‌اند.

وزیر کشور برای شرکت در مراسم بزرگداشت مختوم قلی، شاعر مشهور ترکمن و نیز بازدید از مناطق سیل‌زده به استان گلستان رفته است. یک روز پیش از آن، رییس شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب طی نامه‌ای رسمی به رحمانی‌فضلی از وی خواست تا در روزهای سفر خود، در جلسه‌ای، صحبت‌ها و گلایه‌های احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب پیرامون موضوع سیل و انتخاب استاندار آتی گلستان را بشنود و مورد نظر قرار دهد.

خبرنگار انصاف نیوز احتمال می‌دهد که استاندار از میان هاشمی یا محمد غراوی انتخاب شوند. غراوی که ترکمن است، محتمل‌ترین گزینه‌ی بومی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا