خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلیل سقوط تیراژ همشهری از زبان مدیرمسوول: کاغذ

/ گفت‌وگوی انصاف نیوز با مهران کرمی /

گزارش انصاف نیوز در 8 اردیبهشت‌ماه حکایت از این داشت که تیراژ روزنامه‌ی «همشهری» به رقم بی سابقه‌ی ۳۰ هزار نسخه در روز سقوط کرده است؛ مهران کرمی مدیر مسوول روزنامه‌ی همشهری علت سقوط تیراژ را بحران نبود کاغذ عنوان می‌کند و می‌گوید برگشتی همشهری نزدیک به صفر است.

بیشتر بخوانید: «سقوط تیراژ همشهری به ۳۰ هزار نسخه»

کرمی درباره‌ی دلیل افت تیراژ همشهری به انصاف نیوز گفت: «این واقعیتی است که تمام مطبوعات ما با آن روبرو هستند و توجیهاتش هم در گزارش‌های رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه‌ی همشهری چاپ 10 اردیبهشت‌ماه در صفحه‌ی اجتماعی‌اش، ایسنا و روزنامه‌ی جهان صنعت آمده است.

بطور مشخص همشهری الان شرایطش به‌گونه‌ای است که با بحران نبود کاغذ در بازار و عرضه نشدن کاغذ به روزنامه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ ما کاغذ مورد نیاز به اندازه‌ی تیراژی که به مخاطب تعهد داریم را نمی‌توانیم از بازار تهیه کنیم.»

وی درمورد اینکه میزان تیراژ همشهری الان چقدر است، گفت: آمار دقیقی ندارم، اما مجبوریم بیش از نصفی از تیراژمان را در اثر نبود کاغذ و… منتشر نکنیم.

انصاف نیوز در گزارش روز 8 اردیبهشت‌ماه نوشته بود: «همشهری سال گذشته روزانه بالای ۱۰۰ هزار نسخه منتشر می‌شد و حدود ۴۵ درصد از تیراژ چاپی همشهری به اصطلاح برگشتی بود و فروش نمی‌رفت.»

کرمی در واکنش به این موضوع گفت: همشهری برگشتی دارد، هنوز هم توزیع ما اعلام آمادگی دارد که حتی تیراژ همشهری به 300 هزار نسخه هم برسد، بدون برگشتی به فروش برسد. یعنی ما اصلا مشکل مخاطب و برگشتی و… نداریم، برگشتی ما نزدیک صفر است اگر الان ساعت 9 و 10 به دکه‌ها مراجعه کنید همشهری را نمی‌بینید. به این دلیل که فوری تمام می‌شود. ما اصلا مشکل مخاطب نداریم.

موسسه همشهری زیان‌ده است

گزارش انصاف نیوز | تیراژ روزنامه‌ها چقدر است؟ [بروز رسانی شده]

گزارش دوم انصاف نیوز: هر روزنامه چقدر محتوا تولید می‌کند؟ [+نمودار]

گزارش| درآمد چند صد میلیونی روزنامه‌ها از آگهی دولتی

رازهای آگهی دولتی برای روزنامه‌های عجیب

«به روزنامه‌ها براساس رتبه‌هایشان آگهی بدهند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا