خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار فرماندهان پدافند هوایی ایران و عراق

پس از دیدار فرماندهان ارشد نظامی عراق با وزیر دفاع، فرمانده پدافند هوایی عراق با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش با فرمانده این قرارگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش در این دیدار با تاکید بر اینکه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران و پدافند هوایی عراق می‌توانند در راستای تأمین امنیت هوایی دو کشور تعامل و همکاری‌های بسیار خوبی داشته باشند گفت: توسعه روابط نظامی با کشورهای دوست و همسایه و همچنین امنیت این کشورها از راهبردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: توسعه ترانزیت و ترافیک هوایی مشترک با نگاه تأمین امنیت دو کشور برای ما بسیار مهم است و ما آمادگی داریم برای آموزش نیروی متخصص و همکاری‌های فنی و عملیاتی تخصص‌های پدافند هوایی با کشور عراق همکاری کنیم که قطعاً این همکاری موجب افزایش امنیت هر دو کشور خواهد شد.

در ادامه این دیدار سپهبد جبار عبید کاظم حسن الدراجیفرمانده پدافند هوایی عراق نیز با تشکر از جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و به خصوص مبارزه با داعش در کشور عراق گفت: اکنون کشور ایران در حوزه پدافند هوایی و تأمین امنیت آسمان توانسته پیشرفت‌های چشمگیری را داشته باشد.

وی اضافه کرد: کشور عراق اجازه نخواهد داد هیچ کشوری از فضای کشورش جهت تجاوز به کشورهای همسایه استفاده کند.

فرمانده پدافند هوایی عراق با استقبال از همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در تأمین امنیت هوایی خواستار افزایش همکاری فنی و اطلاعاتی بیشتر در جهت افزایش امنیت آسمان دو کشور شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا