خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع روز ملی معلم در تهران

تعدادی از فعالان حوزه‌ی فرهنگیان و معلمان صبح امروز – پنجشنبه، همزمان با روز ملی معلم، از ساعت 10 صبح با تجمع در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش تهران، مطالبات خود را مطرح کردند.

به گزارش انصاف نیوز، تجمع این معلمان بازنشسته و فعالان حوزه‌ی فرهنگیان که در ابتدای خیابان سرپرست در پی فراخوان شورای صنفی فرهنگیان کشور مبنی بر تجمع سراسری،‌ جمع شده بودند، با حدود 200 نفر شکل گرفت. اکثر آنها را سالمندان تشکیل می‌دادند. آنها با گذشت چند دقیقه از ساعت ده صبح، شعارهایی سر دادند.

تجمع کنندگان انتقادهایی را با شعارهایی مطرح می‌کردند از جمله: اعتراض به عدم رسیدگی به بازنشستگان، وضعیت نا‌‌‌‌‌‌‌به‌هنجار بیمه معلمان، افزایش نیافتن حقوق فرهنگیان در مقایسه با وضع اقتصادی موجود و همچنین معلمان زندانی. «فریاد فریاد، ‌از این همه بیداد»، «معلم زندانی آزاد باید گردد» از جمله‌ی این شعارها بود.

همچنین در پلاکارد‌های معترضان نیز عبارت‌هایی مانند‌ «خط فقر هفت میلیون‌؛ حقوق ما دو میلیون»، «کلاس‌های صحرایی و کپری جمع آوری باید گردد»، «کارگر و معلم زندانند؛ اختلاسگران آزادند» نوشته شده بود.

یکی از حاضرین به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «رسیدگی به ما که بازنشسته‌ایم انقدر کم است که من با وجود مریضی، پادرد و کمردرد باید بیایم اینجا اعتراض کنم».

یکی دیگر از زنان حاضر نیز اینگونه گفت: «من هم زمان معلمی و هم زمان بازنشستگی‌ام آمدم برای اعتراض ولی چه فایده».

او همچنین درباره‌ی تجمع گفت: «معلم‌های شاغل اکثرا می‌ترسند که بیایند، مثلا خواهرزاده‌های خود من چون از طرف آموزش و پرورش اذیت می‌شوند معمولا نمی‌آیند».

نیروهای انتظامی از ابتدا در منطقه حضور داشتند. در این تجمع از عکاسی خبرنگاران و عابران ممانعت شد. در عین حال فردی که در حالی عکاسی بود، گوشی تلفن خبرنگار انصاف نیوز را که در حال گرفتن عکسی از تجمع بود گرفت، مانع کار او شد. دقایقی بعد تلفن همراه پس داده شد اما تحویل یکی از مدارک شناسایی او به بعد از تجمع در یکی از زیرمجموعه‌های ناجا موکول شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا