خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد مطهری از عدم “رویکرد متعادل‌تر” ایران نسبت به عربستان و امارات

‘علی مطهری’ نایب‌رییس دوم مجلس گفت: در این مدت امکان انتخاب رویکرد متعادل تر در خصوص رفتار با عربستان و امارات وجود داشت تا نگذاریم آنها از ترس قدرت ایران به متحد امریکا و اسراییل تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا علی مطهری شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت هجدهمین سالگرد شهدای حادثه سقوط هواپیمای یاک 40 در گرگان اظهار کرد : شرایط امروز و فشارها و تحریم های وارده به کشور طی چهل سال بی سابقه بود و سختگیری ها و محدودیت های مالی بیشتر و شدید تر شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت : همه کاستی ها و مشکلات مالی و معیشتی به سبب تصمیم غلط مدیران نیست و با وضعیت فعلی هر دولت دیگری نیز بر مسند کار بود شرایط همین گونه رقم می خورد.

مطهری ادامه داد : ممکن است با برخی تصمیمات، میزان تاثیر پذیری از تحریم ها اندکی کاهش یا افزایش می یافت اما روند و جوی کلی حاکم بر بازار مالی تغییر چندانی نداشت.

وی ادامه داد: جو حاکم بر تبادلات مالی جهان به نحوی است که امکان جابجایی پول را برای ایران بسیار سخت کرده و برای پرداخت بهای برخی از اقلام ضروری و مایحتاج مردم باید به کشور های همسایه مانند ترکیه متوسل شویم تا بتوانیم برخی از تبادلات را انجام دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص مشکلات پیش آمده یک موضوع دیگر نیز حایز اهمیت است و آن رویکرد و رفتار ایران در هشت سال گذشته با کشور هایی مانند عربستان و امارات است.

مطهری گفت: برخی معتقدند در این مدت امکان انتخاب رویکرد متعادل تر در خصوص رفتار با عربستان و امارات وجود داشت تا نگذاریم آنها از ترس قدرت ایران به متحد امریکا و اسراییل تبدیل شوند.

نایب رییس مجلس گفت: در حال حاضر هدف نهایی چهار کشور (آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات) ضربه زدن به اساس حکومت جمهوری اسلامی ایران است و در این راه از هیچ تلاش دریغ نمی کنند.
وی بیان کرد: در این شرایط وحدت و اتحاد همه آحاد جامعه بسیار با اهمیت تر از دور های گذشته است و در این روزهای سخت باید به شدت از تفرقه و نفاق در کشورر پرهیز کنیم.

به گزارش ایرنا بیست سال پیش در 27 اردیبهشت 1380 در سانحه سقوط هواپیمای یاک 40

در شهرستان ساری، رحمان دادمان وزیر راه و ترابری و هشت تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جان باختند.

حجت‌الاسلام قربانعلی قندهاری و غلامعلی هزارجریبی ، سیدمنصور حسینی ، علی کوهساری ، اترک طیار ، عظیم گل، محمدصادق صادقی ، معمی هلاکو از جان باختگان این سانحه بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا