خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضعیت آرا جو بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که «جو بایدن» فاصله خود را با سایر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری به 30درصد افزایش داده و با مقبولیت 44 درصدی پیشتاز این عرصه است.

به گزارش ایرنا، طبق نتایج نظرسنجی هاروارد CAPS/هریس که به طور اختصاصی در اختیار تارنمای «هیل» قرار گرفته است 44 درصد از رای دهندگان دموکرات گفته اند که احتمالا در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات به بایدن معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا رای می دهند.

براساس این نظرسنجی، 14درصد ازرای دهندگان نیز گفته اند که به سناتور«برنی سندرز» رای می دهند و 9درصد نیز اعلام کرده اند که به سناتور «کامالا هریس» رای خواهند داد.

نتایج نظرسنجی شبکه خبری سی.ان.ان که سه شنبه گذشته منتشر شد نشان می داد که بایدن با جهش 11 امتیازی در رده بالاتری از بقیه رقیبان دموکرات خود قرار گرفته است.

طبق نظرسنجی هاروارد CAPS/هریس نشان می دهد بایدن هر چند دیرتر از سایر نامزدها ورود خود به کارزار انتخاباتی را اعلام کرد اما به سرعت در حال جذب هواداران و رای دهندگان به سوی خود است.

در همین حال، پنج درصد از رای دهندگان دموکرات به سناتور «الیزابت وارن»، چهار درصد به «پت بوتیگیگ»، سه درصد نیز به سناتور «کوری بوکر» و سه درصد دیگر به «بتو اوبورک» عضو سابق مجلس نمایندگان رای می دهند.

حدود 30 درصد از رای دهندگان دموکرات اعلام کرده اند به دنبال نامزدی هستند که نظراتش به دیدگاه های آنها نزدیک باشد. اما 26 درصد دیگر گفته نامزدی را می خواهند که بتواند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در انتخابات سال 2020 شکست دهد.

یک هزار و 536 نفر در این نظرسنجی که 30 آوریل (10 اردیبهشت) و اول می (یازده اردیبهشت) انجام شده است، شرکت کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا