خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“به حسن عباسی گفتم تو بی‌شعور و نفهمی”

حسین ساروز، مداح گفت: «به این آقا [حسن عباسی] گفتم: تو آنقدر بیشعوری آنقدر نفهمی که این معنای ساده را درک نکردی! آن کسی که از مجلس گناه شور می گیرد می خواهد شهوتش دفع بشود، اما اینکه در مجلس امام حسین شور می گیرد انرژیش از چشمش نشات گرفته. این وقتی از چشمش اشک جاری می شود چشمش می شود عین الله الناظرة. تو اصلا از درک این موضوع عاجزی. نمی فهمی؟! تو در این فیلم گفتی “اسم هیئت دیوانگان است اگر دیوانه اید بروید تیمارستان” احمق! بزرگان و علمای ما می گویند ما دیوانه خدا هستیم. دیوانه اهل بیت علیهم السلام هستیم. به قول معروف: جنونی بالحسین دلیل عقلی».

به گزارش انصاف نیوز، گویا دعوای برخی هیأتی‌ها با حسن عباسی بالا گرفته است. متن زیر، مصاحبه ی یکی از سایت های نزدیک به مداحان با یکی از آنهاست که در آن با ادبیاتی که «بسیار عادی» به نظر می رسد، به عباسی حمله شده است. متن مصاحبه با مقدمه ی وارث در پی می آید:

«اوایل دهه دوم محرم بود که شنیدیم حسن عباسی طی سخنرانی در یکی از دانشگاه های شهر همدان،سخنان سخیف و موهنی را نسبت به ذوات مقدسه خاندان اهل بیت (علیه السلام) همچون جناب عباس بن علی (علیه السلام) حضرت اباالفضل العباس(علیه السلام) و حضرت علی بن الحسین علی اکبر(علیه السلام) و جناب بی بی دوعالم حضرت رقیه بنت الحسین(علیها السلام) بیان داشته است.

حاج حسین سازور از جمله مداحانی بود که از همان ابتدا نسبت به این توهین ها عکس العمل نشان داده بود.
به همین خاطر صبح پنجشنبه پس از برگزاری مراسم زیارت عاشورا در هیئت موج الحسین(علیه السلام) به سراغش رفتیم.آثار تاثر و ناراحتی وی را می شد در سخنان ابتداییش احساس کرد.
پای صحبتش نشستیم. از نحوه برخوردش با حسن عباسی گفت و از ناراحتی اش در زمانی که فیلم صحبت ها را دیده و این سخنان موهون را شنیده است و گفت: به بعضی از آقایان فیلم را نشان دادم و خواستم که برخوردی کنند. از حضورش در دفتر حسن عباسی گفت و نحوه برخوردش با او و توضیحات دیگر.
لازم به توضیح است، به گفته سایت حسن عباسی، این سخنرانی [موهون]، سال 85 در یکی از دانشگاه های شهر همدان برگزار شده است ولیکن فیلم آن امسال و مجدداً در فضای مجازی باز نشر یافته.
حاج آقا، اخیراً صحبت هایی از یک آقا در فضای مجازی باز نشر پیدا کرد که حاوی حرف های موهن و سخیفی در باب خاندان ابی عبدالله و هیئات حسینی بوده است، ارزیابی شما از این نوع حرکات و سخنان چیست؟
آنهایی که می خواهند در حوزه دین وارد بشوند و اظهار نظری کنند اقلش این است که یک مایه دینی در خودشان داشته باشند یعنی باید اعتقاد های دینی آنها قابل قبول باشد، هم برای خودشان و هم برای مخاطبین.
باورهای دینی کسی اگر سست باشد این شخص اظهار نظرهایش هم سست است. یعنی شما در حوزه دین که حوزه حساس و عمیق است و آنهایی که می خواهند وارد بشوند می گویند شما باید استاد داشته باشید. الان بعضی از کتب دینی را آنهایی که پایه های دینی دارند باید با استاد مطالعه کنند والا به ضررشان تمام می شود.
حول و حوش ذوات مقدسه، کسی نباید وارد بشود! اول باید باورهای دینی و اعتقادی را قوی کند و باید حتما استاد داشته باشد اینطوری نیست که هر کی از راه برسد و بخواهد نظر بدهد.
اهل بیت(ع) نظر دادنی نیستند. اهل بیت (ع) را باید ازشان نظر گرفت.
اصلا ما نمی توانیم راجع به امام حسین(ع) نظر بدهیم این اشتباه است که بگویید نظر شما راجع به امام حسین(ع) چی می باشد؟ اصلا سوال غلط است مگر ما می توانیم راجع به خدا نظر بدهیم؟ یا راجع به اهل بیت(ع) نظر بدهیم؟ اهل بیت(ع) باید نظر بدهند ما باید نظرات آنها را قبول کنیم.
به هرکسی خواستید حرفی بزنید این طوری بگویید: شما چقدر به امام حسین(ع) باور دارید؟ باور ها محک انسان را در دین مشخص می کند باور ها عیار شما را در دین مشخص می کند که چقدر شما اعتقادت مثلا قوی است و یا ضعیف.
بنابراین آنهایی که می خواهند در حوزه دین در حوزه ریشه دین یعنی اهل بیت (ع) ضابط بشوند باید اول خودشان باورهایشان قوی باشد و با استاد وارد بشوند با یک عالم فرهیخته فاضل اهل دل صاحب نظر وارد بشوند. این یکی از اشکالات جامعه ماست. هرکسی از راه می رسد نباید نظر بدهد راجع به هیئت امام حسین(ع) راجع به ذوات مقدسه اهل بیت(ع) راجع به عزاداری ها راجع به باورهای اعتقادی مردم می خواهد اظهار نظر بکند اینها چیزهای ثابت شده می باشد قابل کم و زیاد شدن نیست. دین ثابت شده است شما نمی توانی این دین را با نظر خودت بالا پایین بکنی بله شما قاعده فهمت با بقیه فرق می کند. فهمیدن هرکس متفاوت می باشد ولی دین یکی می باشد و عوض شدنی هم نیست . فهمت اگر زیاد باشد فیض بیشتر می بری و طبیعتا بیشتر دردسر داری!
عکس العمل و اعمال موضع جنابعالی در مقابل این توهین و حرف های سخیف چگونه بوده است؟ 

البته این بر می گردد به عیار دینی اشخاص . آنهایی که باید دفاع کنند، یک وقتی در کسوت روحانیت هستند. یک وقتی در کسوت ذاکری امام حسین(ع) هستند. در کسوت مستمع هستند و این هم به عیار دینی بر می گردد که قبلا گفتم. باید ما خودمان را بسنجیم چقدر برای ما مهم می باشد. ما باید برای اعتقاداتمان یک چهارچوبی مطرح بکنیم و آیا حساسیت نشان می دهیم؟ و یا غیرت داریم نسبت به اعتقاداتمان؟ الان یک نفر بخواهد جسارت کند به مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) ما چطوری با اون برخورد می کنیم؟ اینها دارند به باورهای رهبر ما یعنی باورهایی که رهبر ما را به رهبری رسانده دارند توهین می کنند. چطوری باید با آنها برخورد کرد؟
البته به شما عرض بکنم راجع به این آقا من وقتی شنیدم و فیلم را دیدم قرار گذاشتم با یکی از رفقا البته من میخواستم بگم بیاید تو یکی از جلساتمان حرف بزند و بگویم چرا این را گفتی؟ اما بهتر دیدم برویم آنجا محل کارش. رفتیم گفتند ایشان نیستند و جایی هستند. این آقا دفتر دارد و بودجه آن هم از بیت المال و از جمهوری اسلامی است و از آن ارتزاق می کند. پولشان را دارند از بیت المال می گیرند. آن وقت این آقا دارد به باورها و اعتقادات ما توهین می کند.
بعد که رفتیم آنجا فیلم را نشان دادم، گفتم شما این ها رو گفتی؟ گفت: بله. گفتم:شما تو این فیلم می گویی رقیه (س) کیست؟ شما یک ذره صحبت کن ببینم اعتقاد داری اصلا به حضرت رقیه (س)؟ این هم کسی که ادعا می کند دکتر است و دکترا ندارد! تحقیق کردم، این شخص لیسانس دارد بیخودی به او می گویند دکتز!
وقتی با ادله روبرو شد دیدم خیلی پیاده است. شما در این جامعه با این آگاهی و سطحی از شعور، اگر میخواهی مدافع انقلاب و رهبر باشی، اگر نباشی بیشتر نفع دارد! چون تو اصلا سواد این کار را نداری.
به این آقا گفتم تو آنقدر بی شعوری و آنقدر فهمت پایین است که نمی فهمی که آنهایی که در مجلس گناه قرص های روان گردان می خورند و به جنب و جوش می افتند تخلیه انرژی می خواهند کنند! آنهایی هم که در مکتب امام حسین (ع) شور می گیرند آنها هم می خواهند تخلیه انرژی کنند. این دوتا باهم یکیست؟ فرقی هم نمی کند دوتایی می خواهند تخلیه انرژی کنند؟
به این آقا گفتم: تو آنقدر بیشعوری آنقدر نفهمی که این معنای ساده را درک نکردی! آن کسی که از مجلس گناه شور می گیرد می خواهد شهوتش دفع بشود، اما اینکه در مجلس امام حسین شور می گیرد انرژیش از چشمش نشات گرفته. این وقتی از چشمش اشک جاری می شود چشمش می شود عین الله الناظرة.
تو اصلا از درک این موضوع عاجزی. نمی فهمی؟!
تو در این فیلم گفتی ((اسم هیئت دیوانگان است اگر دیوانه اید بروید تیمارستان)) احمق! بزرگان و علمای ما می گویند ما دیوانه خدا هستیم. دیوانه اهل بیت علیهم السلام هستیم. به قول معروف: جنونی بالحسین دلیل عقلی.
در جایی دیگر از این نوار گفته است که (( عصر جمعه می شود یه دعاهایی پخش می کنند یک سرود هایی پخش می کنند))! خب، تو که در اینجا ریشه دعا را داری می زنی و رد می کنی! هیئات رو هم که رد می کنی. آل الله را هم که می گویی ((این ها که هستند))! تو اصلا دین داری؟
تو گرچه به ظاهر در صحبت هایت داری سکولاریسم را رد می کنی ولی با این حرف هایی که زدی خودت معتقد به سکولاریسم هستی!
تو اگر ریشه دینی و مذهبی داشتی، باید قبل از اینکه هر صحبتی را در هر حوزه ایی انجام دهی، بایستی خدمت یک عالم وارسته می رفتی و زانو می زدی و از آن نظر بگیری، مطلب بگیری، آنوقت بیایی و به مردم بگویی!
متاسفانه آنهایی که باید در حوزه دین دفاع کنند و مجال ندهند که همچنین اشخاص خاصی بیایند و بخواهند سخنان موهون خود را القا کنند به مردم، آنها نمی گویند! یا آنها بایستی بیایند و از این دستگاه و از خاندان آل الله علیهم السلام دفاع کنند! نباید مجال داد که چنین اشخاصی وارد شوند و فضا برای ابراز اینگونه نظرات داشته باشند.
به نظر شما وظائف کسانی که با بدنه هیئات مذهبی در ارتباط هستند و به قولی هیئتی هستند، در برابر چنین ابراز نظراتی چیست؟
در زمان حضرت امام (ره) یک کسی الگوی خود را یک شخصیت بازیگری قرار داد! و در رادیو و تلویزیون مطرح شد و اعلام بی اعتقادی کرد نسبت به وجود حضرت زهرا سلام الله علیها ! حضرت امام (زه) چنان بر اشفت که فرمودند: این اگر تعمدی باشد، مرتد است! تلویحاً فرمودند که من زنده باشم و کسی به مادر من، حضرت زهرا (س) جسارت بکند؟
چی شده که الان خیلی راحت به تمام اعتقادات ما حرف می زنند و همین هایی که صاحب منبر و تریبون هستند سکوت می کنند و هیچ نمی گویند؟! باید با چنین افرادی، چنان برخورد شود که کسی جرات نکند به اعتقادات ما توهین کند!
حاج آقای سازور، آیا شما راهکاری در ذهنتان است برای مقابله و یا پیشگیری از بوجود آمدن چنین سخنانی؟
ببینید، من علت را بی مهری بعضی از آقایانی می دانم به هیئت ها! کسانی که صاحب تریبون عمومی در اختیار دارند، تریبون صدا و سیما را در اختیار دارند! وقتی کسی که سی سال تریبون صدا و سیما در اختیارش است و متاسفانه نسبت به دستگاه اهل بیت علیهم السلام بی احترامی می کند و می گوید “منکرات عزاداری” را تیتر سخنرانی خود قرار می دهد، منکرات را در کنار عزاداری قرار می دهد، این آقا هم به خودش این اجازه را می دهد که هر گونه توهینی را به آل الله (ع) روا بدارد.
البته من به اندازه خودم این شخص را ادب کردم ولی این همه کار نیست! علما بایستی در دهان این شخص بزنند. اصلا این آقا را باید کنار کشیده و از وی بپرسند که چه چیزی در چنته خود داری؟ ریشه تفکرات ایشان را بررسی کنند و ببیند که این شخص چه اعتقادی دارد! خب، معلوم است! تفکرات التقاطی!
و همچنین برادرانی که تریبون هیئت در دست دارند، این ها باید دفاع کنند دیگر! ما فقط باید پلوی امام حسین علیه السلام را بخوریم؟!
حاج آقا، آیا شده است که این دغدغه های بوجود آمده شما از این مسئله را به دوستان دیگر هم منتقل کنید؟
خدا شاهد است، وقتی من این فیلم را در دهه اول محرم دیدم تا 3-4 روز حالم، حال خوبی نبود. انسان تمام استخوان های بدنش بدرد می آید! ما از کنار این ضوابط مقدسه به همه چیز رسیدیم! تمام مسئولین ما، رهبر ما، امام امت (ره) همه از قِبَل امام حسین علیه السلام رشد کردند.
افتخارشون این است که خاک درگاه سیدالشهدا علیه السلام هستند . پرچم انقلاب به نام پرچم سیدالشهداست!
به معنای اولا تر، کسانی که به صورت مستقیم با این دستگاه ارتباط دارند همچون روحانیت و ذاکرین و مداحان!
چه چیزی هست که از کنار اهل بیت علیهم السلام به ما نرسیده باشد؟! که ما در دفاع از اهل بیت علیهم السلام کوتاهی کنیم؟
اصلا چرا یک وجود نازنینی همچون حضرت رقیه (س) که الان در شهر شام همچون خورشید دارد و نور افشانی می کند و همچنین مرکز آمال و آرزو های مردم است اینگونه باید مورد تهاجم ما قرار بگیرد؟
همین آقایی که این حرف ها را زده، در جایی از سخنان سخخیف خود م یکوید (( امام حسین معصوم بوده است، فرزندانش که دیگر معصوم نبودند ))
با یک لحن سخیف می گوید (( حسیــــــن معصوم بوده))!
جالب است که نام امام حسین علیه السلام را خیلی سبک معرفی می کند و جالب تر اینکه در بعضی از سخنانش از یک کافر بی دینی همچون “مارکس” و ” دکارت” را با لفظ “آقا” خطاب می کند اما اینجا امام حسین را “حسین”!
این شخص اصلا نمی فهمد که ما عصمت آشکار داریم، عصمت مخفی داریم!
غیر از این الان در بحث فقه که ما داریم، فرزندی که الان از مادر متولد می شود تا سال های اول می گویند این بچه پاک است و معصوم!
شما اگر بعد وابستگی به اهل بیت علیهم السلام را هم کنار بگذارید، حضرت رقیه با سه سال سن مبارکشون، به فرض اینکه دختر سیدالشهدا هم که نباشند، نوعی از معصومیت دارد به لحاظ موقعیت سنی ایشان! حال اینکه ایشان دختر سیدالشهداست! فرزند بلافصل حضرت.
این آدم ها را نباید اجازه دهند که هر حوزه ایی حرف بزنند، خاصه حوزه دین و اهل بیت علیهم السلام. مگر قرار است هر کسی در هر حوزه ایی حرف بزند؟! بزرگان ما نمی توانند در مورد سیدالشهدا به این راحتی ها نظر بدهند! برای خاک سیدالشهدا یه عالم بزرگوار وقتی می خواهد فتوا بدهد صد ها ادله و حدیث و روایت را بالا و پائین می کند. برای خاک امام حسین!
آنوقت تو به چه جرات و اجازه ایی به دختر سیدالشهدا علیه السلام توهین می کنی؟
علنی کردن این موضوع و این توهین اشاعه منکر نیست؟ یعنی این اجازه را نمی دهد که دیگران هم جسور شوند؟
ما نباید اشاعه منکر کنیم و با پخش کردن این فیلم مخالفم، اما وقتی این آقا این مسئله را در عموم مطرح کرده، حتما هدفی داشته است. ما وظیفه مان اشاره است و الباقی وظیفه دستگاه های دینی همچون حوزه علمیه ما، دفاتر مراجع ما و مهمتر از همه همان سازمانی که این آقا به آن وابسته است. این شخص آن جایگاه را از آن سازمانی که بسیار مقدس است، عصب کرده است. بایستی با وی برخورد کنند. اگر ما به اینگونه توهین ها عکس العمل و تعصب نشان ندهیم، بعد ها گرفتاری های دیگری سراغ ما می آید! هر کسی به خودش اجازه دهد که هر حرفی را راجع اهل بیت علیهم السلام بزنند!
دستگاه سیدالشهدا یک دستگاهی نیست که هر کسانی بخواهد وارد شود و هر حرفی را بزند! این دستگاه بسیار مقدس است!
بله، این منافاتی با این ندارد که اگر کسی خواست خبطی را وارد دستگاه اهل بیت (ع) کند کسی حرفی نزند و جلویش را نگیرد!
وجود نازنین حضرت رقیه (س) از زمانی که در خرابه شام دفن شده اند تا کنون، آنجا پایگاه نور است! علمای بزرگ می روند و خاک دم درب آنجا را به چشمانشان می کشند!
من شنیدم که در انجا بعضی از علما و بزرگاه ما محاسنشان را می کشند بر روی زمین این بارگاه!
به دوستان و مداحان دیگر هم این دغدغه را منتقل کردید؟
تا آنجا که توانستم دغدغه های خودم را نسبت به این قضیه به دوستان و بزرگان خودم انتقال دادم.
موضعی هم گرفته اند؟
نمی دانم! اما امیدوارم که موضع خوبی نسبت به این قضیه داشته باشند. بالاخره در این قضیه هر کسی معرفت خودش را نسبت به این خاندان (ع) بایستی نشان دهد دیگر!
تکلیف دینی ما برایمان مهم است. کمیت مهم نیست، کیفیت ملاک است! اگر من رسیدم به اینجا که دارند به اعتقادات ما توهین می کنند و من هم باید حرکتی کنم! من وقتی برای چند تن از آقایان که این سخنان سخیف را پخش کردم، آنها سر به دیوار زدند!
اما آخر این کفایت نمی کند که! هر کسی که این فیلم را می شنود بایستی برود و حرف بزند! اعتراض کند! بنظز من این یک کار هدفدار است! و این نکته بسیار مهمی است!
1- این قضیه در دانشگاه مطرح می شود
2- از زبان کسی مطرح می شود که خودش را به عنوان زبان حزب الله و انقلاب معرفی کرده
این یک حرکت هدفدار است! یعنی هم بدنام کردن دانشگاه و دانشجو و هم بی اعتقادی جناح حزب الله! یعنی اینکه دشمن می گوید: این زبان حزب الله است و لیدر (رهبر) حزب الله! البته ما در حزب الله فقط یک رهبر و لیدر داریم. پرچم دار ما مشخص است و آنهم مقام معظم رهبریست! و این بایستی برای مردم تبیین شود.
این هم باید تعیین تکلیف شود که چرا در دانشگاه چنین حرفی را م یزند؟! آیا می خواهد وجهه دانشگاه را خراب کند؟ و یا اینکه تقدس زدایی کند؟ این ها می خواهند که وجاهت دینی دانشگاه ما خدشه دار شود تا مردم به عنوان یک مرکز بی دین به این دانشگاه ها نگاه کنند.
بسیاری از بچه های متعهد و انقلابی ما از همین دانشگاه ها در آمدند و همین کارهای بزرگی که انجام می شود.
این آقا گفته ((یک اندیشمند در این هیئت ها نمی رود)) ! به این شخص گفتم که تعریف شما از اندیشمند چه کسی است؟ به کسی که ظاهری خاص داشته باشند؟
حسن تهرانی مقدم اندیشمند نبوده؟ احمدی روشن اندیشمند نبوده؟ دکتر شهریاری اندیشمند نبوده؟ این بچه ها که در موشکی سپاه کار می کنند و تن اسرائیل و آمریکا را می لرزانند، اینها اندیشمند نیستند؟ یا آن ها که در هسته ای کار می کنند چطور؟
این ها همه سینه زنند و هیئتی اند!
این ها همه شور می گیرند! حسن تهرانی خودش صاحب هیئت بود!
اینجاست که مشخص می شود که شما هدفدار این سخنان را گفته ای! اولاً که می خواهی اندیشمندان را از هیئت امام حسین علیه السلام دور کنی و بعد هم اندیشمند تعریفی پیدا کند که “اگر هر کسی به امام حسین (ع) پشت کرد، بشود اندیشمند!”
چه کنیم که شاهد چنین جسارت هایی نباشیم؟
ببینید، نمی شود که قطعی نظر داد! بالاخره ما دشمن داریم. یک دشمن آشکار است و یکی پنهان! یکی دشمن داخلی است و دیگری دشمن خارجی! یک دشمن است آگاه و دیگری جاهل!
تا پرچم امام حسین بالا است، دشمن هم است!
هر وقت خواستی که این دشمنی ها صورت پذیرد باید امام حسین را کنار بگذاری که این هم هیچ وقت نخواهد شد! پرچم امام حسین علیه السلام یعنی پرچم خدا! پرچم خدا زمین نمی خورد.
اما ما باید این را برای جامعه جا بندازیم! علمای ما باید این کار را انجام دهند. آنهایی که دغدغه دینی دارند باید برای مردم جا بندازند که ای مردم باور های اعتقادیتون سست شد با کوچک ترین حربه ای سقوط می کنید!
باور های اعتقادی ما در جامعه قوی شود، آنوقت می توانیم در مقابل دنیا حرف بزنیم و بایستیم!
دغدغه رهبر همین است!
هر قشری از دانشجو ها خدمت ایشان می رسند، یا استاد دانشگاه، روحانیون و .. خدمت حضرت آقا می رسند، آقا برای همه شان یک نکته را تاکید می کنند، می فرمایند: شما ایمانتان را قوی کنید! بنیه اعتقادیتان را قوی کنید!
به همه همین را می فرمایند، به دانشجو، استاد، طلبه، سپاهی، ارتشی و بسیجی! چرا؟ چون این مهم است!
اگر نگوییم که این آقا که سخنان سخیف را مطرح کرده است، مغرض بوده، قطعاً جاهل بوده است و یک انسان جاهل نمی تواند در جایگاه فعلی قرار گیرد. یک آدم جاهل نمی تواند مخاطب عاقل داشته باشد! جهال هستند! مردم ما می فهمند!
در این قصه خدا رو شکر برخورد ها خوب بوده است. ولی این کفایت نمی کند. دستگاه های قوه قضائیه که راس آن یک عالم استخوان داری است و بنده ایشان را می شناسم بایستی این فرد را بخواهند و از بپرسند که این چه حرف هایی است که زده ای!
سخن پایانی؟
خداوند به همه شما خیر دهد.:
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا