خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جان بولتون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما…

‘جان بولتون’ مشاور امنیت ملی دولت ترامپ تاکید کرد: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما ما آمادگی کامل داریم تا به هر گونه حمله‌ای چه از سوی نیروهای نیابتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیروهای نظامی قانونی ایران پاسخ دهیم

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری روزنامه گاردین جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک بیانیه مکتوب نوشت: کشتی‌ها و هواپیماها با هدف “ارسال پیامی واضح و بی‌تردید به حکومت ایران مبنی بر این که هر گونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با شدت عملی بی امان مواجه خواهد شد” به کار گرفته شده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ” آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما ما آمادگی کامل داریم تا به هر گونه حمله‌ای چه از سوی نیروهای نیابتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیروهای نظامی قانونی ایران پاسخ دهیم”.

بر اساس گزارش گاردین، مشخص نیست که جان بولتون روز یکشنبه به کدام اقدامات ایران اشاره می‌کرد. اتفاق جدیدی در خلیج فارس که نیروهای دریایی آمریکا و ایران به طور معمول در نزدیکی هم قرار دارند، نیفتاده است و ناو آبراهام لینکلن که حامل نیروهای حمله است، یک ماه پیش از این اظهار بولتون عازم خلیح فارس شده بود.

این روزنامه ادامه داد: اگرچه احتمال دارد که لحن بیانیه بولتون موجب افزایش تنش‌ها در منطقه شود و چند روز پس از آن مطرح شده است که حکومت ایران نگرانی‌هایی درباره این ابراز کرد که بولتون و افراد تندرو دیگر به دنبال این هستند که دولت ترامپ را درگیر یک جنگ کنند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در پیامی توییتری درباره رویکردهای جنگ‌طلبانه جان بولتون نوشته بود: امروز جهان در حال آگاهی یافتن از بیماری مزمن جان بولتون برای جنگ افروزی است ولی ایرانی‌ها به خواندن پرونده ده‌هزار کلمه‌ای وی در نیویورکر نیاز ندارند تا در این باره متقاعد شوند؛ ما پیش از این شاهد همدستی وی با یک فرقه تروریستی و همدستی وی با تیم ب در هجمه به مردم ایران با تروریسم اقتصادی بوده‌ایم.

وی همچنین در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس درباره احتمال جنگ با وجود تنش‌های موجود میان آمریکا و ایران تصریح کرد: ما خواهان درگیری و تقابل نیستیم اما ما هفت هزار سال را با فرار کردن سپری نکرده‌ایم. ما مقاومت می‌کنیم اما به دنبال جنگ نیستیم. باورمان این است که رئیس جمهور ترامپ خواهان جنگ نیست اما کسانی وجود دارند که برای جنگ فشار می‌آورند. من فکر نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا