خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش مصرف برق کشور 

میزان مصرف برق کشور در شانزدهمین روز اردیبهشت به 40 هزار و 325 مگاوات ساعت در زمان اوج مصرف افزایش یافت در حالی که پارسال در همین بازه زمانی 39 هزار و 28 مگاوات ساعت برق مصرف شده بود.

به گزارش ایرنا، گر چه تا رسیدن به روزهای گرم سال چند روزی باقی است و هنوز کم و بیش اثری از باران های بهاری در برخی مناطق باقیمانده، اما میزان مصرف برق راهی متفاوت در پیش گرفته و از هم اینک گوی سبقت در مصرف را نسبت به ایام مشابه پارسال ربوده است.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که مصرف برق شب گذشته به عدد 40 هزار و 325 مگاوات رسیده است در حالی که میزان مصرف برق در مدت مشابه در هفته گذشته معادل 35 هزار و 873 مگاوات بوده است.

میزان مصرف برق کشور در شب گذشته نسبت به مدت مشابه هفته پیش رکوردی با افزایش حدود 5 هزارمگاواتی را زده است و نسبت به مدت مشابه در نخستین روز اردیبهشت امسال که رقم 33 هزار و 221 مگاوات ساعت بود حدود 7 هزار مگاوات افزایش مصرف را نشان می دهد.

این رشد مصرف در حالی صورت گرفته که هیات وزیران 27 اسفند پارسال به پیشنهاد وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور، تعرفه‌های آب و برق مشترکان پرمصرف را اصلاح کرد.

هیات وزیران در جلسه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ مقرر کرد تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۹۸ سالیانه به میزان هفت درصد افزایش یابد.
هیات وزیران در این مصوبه و با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضروری مقرر کرد تا از ابتدای خرداد، سالیانه ۱۶درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی (بدون احتساب آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) مشترکان بالای الگوی مصرف افزوده ‌شود که البته فاضلاب بها، مشمول افزایش موضوع این بند نخواهد بود.

بر اساس این مصوبه، خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آنها پایین‌­تر از الگوی مصرف باشد و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش ­یافته با نرخ نخستین پله مصرف خواهند شد.

مصوبه هیات وزیران تاکید دارد شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) موظف است در یک برنامه زمانی با اولویت مشترکان پرمصرف، لوازم اندازه‌گیری همه مشترکانی که به طور متوسط مصرف برق ماهانه آنها بالاتر از الگوی مصرف است، با لوازم اندازه‌­گیری دارای قابلیت تفکیک مصرف برای ساعت های کم ­باری، میان­ باری و اوج ­بار تعویض کند.

بر این اساس، منابع درآمدی حاصل از افزایش صورتحساب مشترکان پرمصرف آب و برق حسب مورد فقط برای تعویض لوازم اندازه­‌گیری و مدیریت مصرف، کاهش هدر رفت و اصلاح و بهینه­‌سازی شبکه­‌های توزیع و خرید آب و برق از بخش خصوصی صرف خواهد شد.

اما امروز «سلام امینی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس به ایرنا گفت که تلاش برای افزایش قیمت برق و آب متوقف شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا