خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر رییس سازمان نظام پزشکی درباره‌ی نصب کارت‌خوان در مراکز درمانی 

محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تبلیغات سویی در این زمینه انجام شده و عدم نصب کارت خوان را به فرار مالیاتی پزشکان ربط می دهند در حالی که مسئولان اداره مالیات اعلام می کنند ارتباطی بین کارت خوان و مالیات وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا ظفرقندی روز دوشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: چندی پیش اعلام شد که پزشکان 6 هزار و 700 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند که این خبر تکذیب شد. این در حالی است که کل مالیات مشاغل در سال 96 چهار هزار و 500 میلیارد تومان بوده و با آمار ارایه شده مطابقت ندارد.

وی افزود: هشت درصد بستری در بخش های دولتی انجام می شود و مالیات آنها بر اساس روال پرداخت می شود.

به گفته وی، حدود 35 هزار پزشک فرار مالیاتی داشته اند که از این تعداد 12 هزار نفر دستیار پزشک بودند که در مراکز دولتی کار می کنند.

* بازنگری تعرفه های پزشکی به شرایط اقتصادی دولت برمی گردد

ظفرقندی در پاسخ به سئوال ایرنا در خصوص تعرفه پزشکی، اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی متولی بخش سلامت است و آسیب هایی را که از بابت تعرفه های پزشکی به این بخش وارد می شود، باید اعلام کنیم زیرا شکایت در مورد تعرفه های پزشکی به دیوان عدالت اداری بسیار زمان بر بوده و مشکلی را برای امسال حل نمی کند.

وی افزود: هزینه واقعی خدمات سلامت باید توسط متخصصان اقتصادی کشور محاسبه شود و مبنای تعیین تعرفه واقعی باید هزینه تمام شده خدمات سلامت بر اساس پیشنهاد سازمان نظام پزشکی به شورای عالی بیمه برای گذر از شرایط سخت امروز و حفظ کیفیت خدمات درمانی باشد.

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، فضای کاری حرفه پزشکی فضای اعتماد بین مردم و پزشکان است و از ضروریات نظام سلامت به شمار می آید.

وی اظهار داشت: تعرفه پزشکی ابلاغ شده در دولت قانونی است و رشد تعرفه در بعد فنی معادل نرخ تورم محاسبه می شود.

* پزشکان دارای رتبه اول در اعتماد مردم

ظفرقندی افزود: بر اساس نظرسنجی های انجام شده، جایگاه پزشکان در میان مردم بالا است و پزشکان از رتبه اول در اعتماد مردمی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی در شرایط سخت به بیماران کمک می کند، ادامه داد: امروزه تهیه تجهیزات پزشکی و دارو با مشکل مواجه است و پزشکان سعی می کنند از طریق کانال های مختلف این مشکلات را حل کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: شرایط حوزه پزشکی تابع شرایط عمومی کشور است و در وزارت بهداشت هر هفته جلساتی با نمایندگان بیمه ها، بانک ها و سایر نهادها به عنوان ستاد تدابیر ویژه تشکیل می شود تا مردم در این شرایط از لحاظ دارو و تجهیزات پزشکی دچار مشکل نشوند.

ظفرقندی، حفظ حقوق بیماران و جامعه پزشکی را مهمترین اهداف سازمان نظام پزشکی دانست و گفت: اکنون 208 هیات انتظامی در شهرستان های کشور داریم و صدور کارت نظام پزشکی و پروانه مطب به عهده این سازمان است.

* صدور کارت نظام پزشکی هوشمند

وی از صدور کارت نظام پزشکی هوشمند خبر داد و افزود: صدور این کارت برای هویت بخشیدن به پرونده الکترونیک سلامت است که سوابق هر بیمار و ثبت برای ارجاع به مراکز درمانی را سازمان دهی و هزینه های سلامت را در آینده مدیریت می کند.

ظفرقندی به تقویت بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباط مالی بیمار و پزشک باید کاهش یابد، هر فرد باید یک پرونده الکترونیک سلامت داشته باشد و تمام اطلاعات و سوابق بیماری و دارویی فرد در این پرونده ثبت می شود.

وی اضافه کرد: امسال 100 هزار کارت هوشمند نظام پزشکی صادر می کنیم و از هر استان برای یک شهر نسخه الکترونیکی صادر می شود.

ظفرقندی گفت: اکنون هشت هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی نسخه ها را می نویسند و در داروخانه ها بر اساس این نسخه دارو به بیمار داده می شود.

بحث نبود کارت خوان در بسیاری از مطب ها از دیگر مسایلی بود که رئیس سازمان نظام پزشکی ضرورت استفاده از آن را از سوی پزشکان ضروری دانست و تصریح کرد: پزشکان باید هر خدمتی را که برای تسهیل دریافت خدمت بیماران باشد، از جمله استفاده از کارت خوان در مطب ها و مراکز درمانی را انجام دهند.

* ویزیت گروهی کار غیراخلاقی است

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: ویزیت گروهی کار غیراخلاقی است و در بخش انتظامی، سازمان نظام پزشکی تخلف محسوب می شود.

ظفرقندی اظهار داشت: برخی تبلیغات موادغذایی، مواد آشامیدنی و بهداشتی در فضای مجازی و رسانه ای گمراه کننده است و نامه ای در این زمینه به صدا و سیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشتیم تا مفاد قانونی در این زمینه اجرا شود.

* 95 درصد جامعه پزشکی مالیات دادند

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی نیز در این نشست گفت: بیش از 95 درصد جامعه پزشکی اظهارنامه مالیاتی که در سال های قبل دادند، پرداخت کردند.

وی افزود: نسخه الکترونیک که با همکاری سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است، باعث صرفه جویی شده و دفترچه تامین اجتماعی حذف می شود.

* 40 میلیارد تومان صرفه جویی با صدور نسخه الکترونیک

جهانگیری تصریح کرد: با استفاده از نسخه الکترونیک حدود 40 میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته است و برای صدور کارت از پزشکان فقط 600 هزار ریال به منظور ثبت نام گرفته می شود.

علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این نشست گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در 80 درصد موارد شکایت از پزشکان مشخص شده که آنان از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل هستند و این باعث می شود اعتماد به بیمار از دست رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا