خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شما را چه می‌شود آقای فروغی؟

کانال تلگرامی کات نوشت:

آقای علی فروغی شما را چه میشود؟

در شرایطی که فساد مالی، سینمای ایران را سر گرفته و به جای بابک زنجانی‌ها و محمد امامی‌ها، میلیاردرهای مشکوک و تازه نفسِ دیگری همچون قارچ سر برون آورده‌اند و خروجی‌شان هم فیلم‌های بی‌مغز و مبتذل روی پرده است، شبکه ۳ و برنامه‌ی «هفت» (تنها برنامه‌ی قدیمی و تخصصی این روزهای تلویزیون در زمینه‌ی سینما) در مقابل این جریان به طور کامل ساکت است.

در روزهایی که رسانه‌های مکتوب، دیگر هیچگونه مخاطبی ندارند و رسانه‌های مجازی، خود را به پول و سرمایه فروخته‌اند و با چند تبلیغ و تیزر و بنر و آگهی، دهانشان بسته میشود، تنها یک برنامه‌ی تلویزیونی سینماییِ شجاع، درست و منسجم میتواند در مقابل فساد فراگیر دلال‌ها، دزدها و رانت‌خوارهای این سینما بایستد و فیلم‌های اروتیک‌زده و اسفناکِ روی پرده را به نقد بکشد.

آقای فروغی، شما به عنوان مدیر شبکه ۳ که طناب برنامه‌ی هفت در دست‌تان است، اگر احیانا برایتان اهمیتی دارد بدانید که اوضاع و احوال سینمای امروز ایران چنین است: از یک‌سو پول‌های کثیف سر تا به پای سینما را فرا گرفته و به هر فیلمی که بنگرید ردّ پول‌های کثیف را به روشنی می‌بینید‌، (بسیاری از سرمایه‌گذاران مطرح این سینما از زنجانی تا امامی دادگاهی شده‌اند و باید دید اینهایی که جدیدا آمدند کی گندشان در میاید)، از سوی دیگر مافیای اکران، هر فیلم متفاوت و دغدغه‌مندی را حذف کرده و کنار میزند، و از سوی دیگر اکران‌های سراسری، در اختیار مشتی فیلم چیپ و سطحی و اروتیک‌زده است. معدود فیلم‌های جدی و سطح‌بالا همچون «متری شیش و نیم» و «غلامرضا تختی»، در میان موجِ این ابتذال در حال خفه شدن‌اند.

دیگر جا برای سینمای اجتماعی نیست. دیگر جا برای سینمایی که جهانی دارد و نگاهی و مغزی، نیست. در این میان شبکه ۳، با برنامه‌ی هفت، جای آنکه منتقد تند این شرایط باشد، مدافع تمام‌قدِ این بلاهتِ عریان است.

هفت، در فصل جدید یا تنها به مبتذل‌سازان آنتن می‌دهد یا در مقابل مافیای آشکارِ دلال‌های اقتصادی که یک به یک دادگاهی می‌شوند سکوت می‌کند. منتقدان حاضر در برنامه هم یکی از یکی ضعیف‌تر. برنامه‌ای سرد، خنثی، بی‌خاصیت و بی‌رنگ و بو که نه مخاطب عام دارد نه خاص. کسی حتی نمی‌داند پخش میشود یا نه. بازخوردهای رسانه‌ای‌اش صفر است. تنها بازخوردش همانی بود که بهرنگ علوی شما را کوبید.

آقای فروغی، مَردم به دنبال شفاف‌سازی هستند و انتقاد، به دنبال شنیدن حرف جدید، مباحث نو، نه به دنبال مجیزگویی و قربان‌صدقه‌ی این و آن رفتن. نه به دنبال تماشای رپورتاژآگهیِ آثار مبتذل در برنامه‌ی سینمایی. نه به دنبال محافظه‌کاری و ترس و لرز. نه به دنبال محمدحسین لطیفی که با «همه» موافق است! با «همه» خوب است! نه انتقاد بلد است نه اعتراض و نه حتی چالش. هفت، دقیقا همان چیزی‌ست که مَردم از آن فراری‌اند. برنامه‌ای بی‌بخار، ترسو، خنثی، منفعل و خواب‌آور. برنامه‌ای که حضورش تاثیری بر چیزی نمی‌گذارد. بود و نبودش فرقی ندارد. این هم، اوضاع و احوال برنامه‌ی سینمایی شبکه‌ی ۳. این هم، ویترینِ سینماییِ شبکه‌ی ۳. شما را چه میشود آقای فروغی؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا