خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت پرونده‌های نازنین زاغری و نرگس محمدی از زبان وکیل‌شان

وکیل نازنین زاغری درارتباط با گفته‌ی سخنگوی قوه قضاییه درباره‌ی وضعیت پرونده این زندانی گفت: اینطور که سخنگوی محترم قوه قضاییه گفته‌اند پرونده‌ی دوم، یعنی تبلیغ علیه نظام، که داخل زندان تشکیل داده شده است به قوت خودش باقی است و ما فکر کرده بودیم که مختومه شده است.

سخنگوی قوه قضاییه اخیرا درباره‌ی آخرین وضعیت پرونده‌ی زاغری گفته است: «نازنین زاغری پرونده‌ی مفتوح دیگری دارد، بعد از تعیین تکلیف پرونده‌ی قبلی، پرونده‌ی جدید بررسی خواهد شد.»

محمود بهزادی راد در این باره به انصاف نیوز گفت: یک پرونده «تبلیغ علیه نظام» برای ایشان تشکیل شده بود و چند جلسه هم از داخل زندان او را به شعبه‌ی 15منتقل کردند. آقای صلواتی هم وکیل قبول نکردند و خود خانم زاغری به دادگاه رفت. آنطور که خانم زاغری می‌گفت، مربوط به همان پرونده‌ی قدیم بوده است ولی گفته‌اند تبلیغ علیه نظام هم به اتهامات ایشان افزوده شده.

او در ادامه گفت: پرونده‌ی اتهام مذکور منتفی شده بود. اما اینطور که سخنگوی محترم قوه قضاییه گفته‌اند، پرونده دوم که داخل زندان تشکیل داده شده است به قوت خودش باقی است. ما فکر کردیم که مختومه شده است. در هرصورت پرونده‌ی مربوط به تبلیغ علیه نظام ایشان اگر حکم بگیرد با پرونده‌ی جدید تجمیع می‌شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: واقعیت این است که تمام مدارک و مستندات راجع به پرونده‌ی قبلی بوده است و جرم جدیدی واقع نشده است. او در زندان بوده و نمی‌توانسته است جرم جدیدی انجام دهد.

نرگس محمدی پریروز برای انجام آزمایش‌ها به بیمارستان منتقل شد

بهزادی راد درباره‌ی موکل دیگر خود نرگس محمدی گفت: آخرین خبری که پریروز به ما گفته‌اند این است که ایشان را به بیمارستان منتقل کرده‌اند و یکسری آزمایش‌ها را هم انجام داده‌اند. امیدواریم که اعزامشان به بیمارستان ادامه پیدا کند تا برای عمل جراحی آماده شوند.

او در ادامه افزود: اما متاسفانه با نامه‌ی تقاضای مرخصی ایشان، که فروردین ماه ارسال شده است، به خاطر تغییر دادستان یا غیر از این موافقت نشده است. چون اگر به ایشان مرخصی می‌دادند راحت تر می‌توانست پروسه‌ی درمان را طی کند. ما امیدواریم که با مرخصی ایشان موافقت کنند که خودشان این پروسه‌ی درمان را پیگیری کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا