خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مذاکرات وین بر صادرات برق ایران تاثیرات مثبتی گذاشته است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در حال حاضر به عراق و افغانستان و پاکستان صادرات برق داریم و طبق روال ادامه دارد.

همایون حائری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تاثیر نتیجه مثبت در مذاکرات وین بر صنعت نیروگاهی و برق کشور اظهار داشت: صنعت برق در حال حاضر صنعت خودکفایی است، تمام تجهیزات از جمله ژنرواتورها در داخل کشور ساخته می‌شود و تا این زمان هم تحریم‌ها مشکلی در روند تولید و احداث نیروگاه و برق کشور ما بوجود نیاورده است.

وی افزود: اکنون تمام قطعات در داخل کشور ساخته می‌شود، ضمن اینکه تحریم باعث شد تمرکز بیشتری روی ساخت داخل انجام شود، اما در هر حال وقتی محدودیت رفع شود فضای سرمایه‌گذاری باز می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره روند صادرات برق نیز گفت: در حال حاضر به عراق و افغانستان و پاکستان صادرات برق داریم و طبق روال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه و امکان افزایش صادرات را داریم، خاطرنشان کرد: در کل اولویت ما تامین نیاز داخل است.

حائری درباره پرداخت بدهی عراق نیز گفت: این کشور نسبت به پرداخت بدهی اقدام کرده و مشکلی از این بابت نیست.

وی درباره ورود کشورهایی مثل ترکیه و عربستان به بازار عراق نیز بیان کرد: عراق بازار بزرگی برای صادرات برق بوده و نیاز این کشور در حال افزایش است؛ از همین روی ورود کشور دیگری خللی در روند صادرات ایران نخواهد داشت.

معاون وزیر نیرو یادآور شد: رقم صادرت برق کشور ما در نوسان است در برهه‌ای به 1000 مگاوات و بیشتر هم رسیده و زمانی نیز این رقم روند کاهشی داشته است.

انتهای پیام/

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا